„Nauka poszła w las” i zagrożone leśne gatunki

Edukacja przyrodnicza i ekologiczna
Temat: Zagrożone leśne gatunki 
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
  • ćwiczy spostrzegawczość,
  • uczy się nowych pojęć, takich jak „zagrożony gatunek” czy „gatunki zwierząt i roślin pod ochroną”,
  • uważnie słucha,
  • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
  • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
  • utrwala wiadomości o zwierzętach mieszkających w lesie w Polsce,
  • odtwarza z pamięci informacje o zagrożonych zwierzętach i roślinach podczas wykonywania kolejnych zadań, ćwiczeń i zabaw,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
  • ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi,
  • rozpoznaje, w jaki sposób jest niszczone środowisko i co powoduje wymieranie gatunków roślin i zwierząt,
  • orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki,
  • odtwarza z pamięci miejsca orientacyjne, 
  • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń, 
  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny, 
  • wzbogaca wiedzę o charakterze ekologicznym poprzez ćwiczenia składania papieru origami, 
  • liczy oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
  • orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
  • reaguje ruchowo na bodźce słuchowe,
  • porusza się rytmicznie do dźwięków melodii,
  • naśladuje ruchy zwierząt i owadów,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
  • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych, np. gry w klasy,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
  • rozwija umiejętności integracji sensorycznej,
  • wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
  • utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze,
  • wzmacnia umiejętności motoryki małej poprzez ćwiczenia i zabawy origami,
  • ćwiczy percepcję słuchową,
  • oddycha miarowo, c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI