Dziecko doświadcza:
poznawczy obszar rozwoju:
- ćwiczy spostrzegawczość,
- uczy się nowych pojęć, takich jak „zagrożony gatunek” czy „gatunki zwierząt i roślin pod ochroną”,
- uważnie słucha,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- utrwala wiadomości o zwierzętach mieszkających w lesie w Polsce,
- odtwarza z pamięci informacje o zagrożonych zwierzętach i roślinach podczas wykonywania kolejnych zadań, ćwiczeń i zabaw,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi,
- rozpoznaje, w jaki sposób jest niszczone środowisko i co powoduje wymieranie gatunków roślin i zwierząt,
- orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki,
- odtwarza z pamięci miejsca orientacyjne,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny,
- wzbogaca wiedzę o charakterze ekologicznym poprzez ćwiczenia składania papieru origami,
- liczy oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
- reaguje ruchowo na bodźce słuchowe,
- porusza się rytmicznie do dźwięków melodii,
- naśladuje ruchy zwierząt i owadów,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych, np. gry w klasy,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
- rozwija umiejętności integracji sensorycznej,
- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze,
- wzmacnia umiejętności motoryki małej poprzez ćwiczenia i zabawy origami,
- ćwiczy percepcję słuchową,
- oddycha miarowo, c...
|