„Nauka poszła w las” i sylwestrowe hałasy

Edukacja przyrodnicza i ekologiczna
Temat: Noworoczne hałasy
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanej z uwrażliwianiem na dobro zwierząt leśnych w okresie noworocznym oraz poznawaniem emocji
Cele operacyjne 
Dziecko doświadcza:
  • poznawczy obszar rozwoju:
    •    utrwala wiadomości o zwierzętach mieszkających w lesie w Polsce,
    •    ćwiczy pamięć poprzez zadania ruchowe w zabawie w chowanego,
    •    odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
    •    poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
    •    uważnie słucha,
    •    odtwarza z pamięci informacje o zwierzętach zimą podczas wykonywania kolejnych zadań, ćwiczeń i zabaw,
    •    porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
    •    uzasadnia swój wybór,
    •    analizuje i wyciąga wnioski,
    •    rozwiązuje problemy,
    •    ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi,
    •    orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki,
    •    wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny, 
    •    odtwarza z pamięci miejsca orientacyjne, 
    •    rozpoznaje i poprawnie nazywa emocje, tj. strach i lęk, rozumie ich pochodzenie i sposoby ich okazywania,
    •    liczy oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji,
    •    zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń;
     
  • społeczny obszar rozwoju:
    •    naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
    •    współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
    •    wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
    •    ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
    •    dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
    •    wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
     
  • fizyczny obszar rozwoju:
    •    naśladuje zachowania zwierząt leśnych poprzez odpowiednie odwzorowywanie ich ruchów,
    •    orientuje się w przestrzeni pomieszczenia,
    •    reaguje ruchowo na bodźce słuchowe,
    •    porusza się rytmicznie do dźwięków melodii,
    •    ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych z chustą animacyjną,
    •    naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
    •    orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
    •    wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
    •    rozwija umiejętności integracji sensorycznej,
    •    wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
    •    utrzymuje równowagę podczas ćwiczeń ruchowych z zamkniętymi oczami,
    •    utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI