Dziecko doświadcza w obszarach rozwojowych:
fizyczny obszar rozwoju:
- porusza się rytmicznie z utworem muzycznym,
- ćwiczy koordynację słuchowo-ruchową,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- wykonuje ćwiczenia motoryki dużej w zgodzie z własną swobodną i kreatywną ekspresją,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje pozycje gimnastyki z elementami jogi dla dzieci,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze;
emocjonalny obszar rozwoju:
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych,
- odkrywa, w jaki sposób może doceniać siebie i innych podczas codziennej praktyki, ćwiczeń i wszelkich aktywności,
- okazuje troskę o swoje ciało,
- wyraża empatię wobec środowiska wodnego i chęć jego ochrony,
- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja się i relaksuje po wysiłku;
społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
poznawczy obszar rozwoju:
- odtwarza z pamięci poznane wcześniej asany,
- ćwiczy koncentrację i pamięć,
- poznaje nowe techniki oddechowe i ruchowe,
- uzasadnia swój wybór,
- analizuje, wyciąga wnioski i rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- poznaje i rozróżnia asany: okrętu, mostu, ryby i syreny,
- uważnie słucha,
- rozumie, czym są akweny, jakie żyją w nich stworzenia i czym po nich pływamy,
- poznaje sposoby wykonywania asan oraz różnych do nich wariacji...
|