Międzynarodowy Dzień Morza (20 maja)

Psychologia i pedagogika
Temat: Morska opowieść z jogą i minfulness
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas realizacji tematu o morzach, oceanach i innych akwenach oraz stworzeniach w nich żyjących (mniej lub bardziej prawdziwych) poprzez aktywności i ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi oraz mindfulness dla najmłodszych
Cele operacyjne

Dziecko doświadcza w obszarach rozwojowych:

POLECAMY

fizyczny obszar rozwoju:

  • porusza się rytmicznie z utworem muzycznym,
  • ćwiczy koordynację słuchowo-ruchową,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
  • wykonuje ćwiczenia motoryki dużej w zgodzie z własną swobodną i kreatywną ekspresją,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wykonuje pozycje gimnastyki z elementami jogi dla dzieci,
  • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
  • utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze;
     
emocjonalny obszar rozwoju:
  • wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
  • wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych,
  • odkrywa, w jaki sposób może doceniać siebie i innych podczas codziennej praktyki, ćwiczeń i wszelkich aktywności,
  • okazuje troskę o swoje ciało,
  • wyraża empatię wobec środowiska wodnego i chęć jego ochrony,
  • okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
  • uspokaja się i relaksuje po wysiłku;
     
społeczny obszar rozwoju:
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
     
poznawczy obszar rozwoju:
  • odtwarza z pamięci poznane wcześniej asany,
  • ćwiczy koncentrację i pamięć,
  • poznaje nowe techniki oddechowe i ruchowe,
  • uzasadnia swój wybór,
  • analizuje, wyciąga wnioski i rozwiązuje problemy,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • poznaje i rozróżnia asany: okrętu, mostu, ryby i syreny,
  • uważnie słucha,
  • rozumie, czym są akweny, jakie żyją w nich stworzenia i czym po nich pływamy,
  • poznaje sposoby wykonywania asan oraz różnych do nich wariacji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI