Dołącz do czytelników
Brak wyników

Origami a rozwój dziecka

20 lutego 2019

NR 44 (Luty 2019)

Krasnoludek Królewny Śnieżki

276
Cel ogólny Wsparcie całościowego rozwoju na podstawie zabaw do tekstu literackiego Królewna Śnieżka 
Cele operacyjne w obszarach 
rozwojowych
W obszarze fizycznym dziecko:
  • maszeruje, pląsa, podaje oburącz kopertę, składa koła, wybiera.
W obszarze emocjonalnym dziecko: 
  • wyraża radość, podziw, zaciekawienie. 
W obszarze społecznym dziecko: 
  • wyraża podziękowanie, zachwyt, gratuluje, czeka na własną kolej, współdziała w parze.
W obszarze poznawczym dziecko: 
  • słucha czytania, reaguje na polecenia, składa według wskazówek, klasyfikuje, porównuje, przelicza, przekształca, przetwarza, nadaje znaczenia, mówi, tworzy wypowiedź, wypowiada w języku angielskim poznane zwroty w sytuacji praktycznej.
Narzędzia, środki plansze demonstracyjne z krasnoludkami, koła do wykonania krasnoludków; klej; kartony dla każdego dziecka; skoczna muzyka do swobodnego pląsania; nagranie piosenki Hej, ho!; tekst baśni; dzwoneczek.

Sytuacje edukacyjne: 

  • Ćwiczenia w słuchaniu czytania nauczyciela. Nauczyciel czyta (w domyśle kolejny raz) ten fragment baśni, który przedstawia krasnoludki i moment przybycia do ich chatki Królewny. W trakcie czytania nauczyciel demonstruje dzieciom planszę z krasnoludkami. 
  • Zabawa interakcyjna z elementami: losowania i klasyfikacji papierowych kół, rytmicznego podawania koperty oburącz:
    • Dzieci siedzą na obwodzie koła i rytmicznie podają sobie kopertę z kolorowymi dużymi kołami, śpiewając piosenkę Hej, ho!. 
    • Na pauzę w muzyce przedszkolak, który otrzymał kopertę, wyciąga jedno koło dla siebie.
    • Koperta krąży kilka razy, przy czym nauczyciel wprowadza do za...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy