Fajny czy niefajny

czyli jak zostać małym krytykiem filmowym

Kreatywność i sztuka

Temat zajęcia:

Wokół klasyki polskiej animacji

Cele:

  • redagowanie dłuższych wypowiedzi na podany temat,
  • doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej (skupianie uwagi na rozmówcy, mówienie tak, żeby inni rozumieli),
  • wzbogacenie zasobu pojęć związanych ze sztuką filmową i kinem,
  • integrowanie grupy w trakcie wspólnej zabawy

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • podaje skojarzenia do słowa film,
  • dziecko rozumie znaczenie pojęć: recenzja, krytyk filmowy,
  • wypowiada się na temat obejrzanego filmu,
  • odczytuje (samodzielnie lub z pomocą) słowa pomocne w napisaniu recenzji,
  • rozwiązuje hasła krzyżówki,
  • odczytuje hasło będące rozwiązaniem krzyżówki,
  • aktywnie włącza się w zabawy integracyjne

Metody:

słowna, czynna

Formy:

praca z całą grupą, zespołowa

Wiek dzieci: 

6 lat

Pomoce: 

krzyżówka, szary papier, mazak, napisy na paskach białego papieru imitującego fragment taśmy filmowej, białe kartki formatu A4 dla każdego dziecka, płyta CD z pio...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.

Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.

1000 artykułów online
50 lat na rynku
Dostęp online i offline
109 numerów archiwalnych
9 szkoleń/podcastów online
700 dokumentów - scenariuszy zajęć, dokumentacji nauczyciela, inspiracji do zajęć
50 autorów – specjalistów
Wychowanie w Przedszkolu • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI