Oceaniczny grudzień – propozycja zajęć prowadzonych metodą storytellingu w przedszkolu

Edukacja przedszkolna
Temat: Dno oceanu – trzecie zajęcia prowadzone metodą storytellingu w grupie przedszkolnej
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Cele operacyjne
Dziecko doświadcza:
   poznawczy obszar rozwoju:
•    kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne,
•    rozwija twórcze myślenie, 
•    poznaje nowe słowa i nabywa nowe wiadomości z zakresu tematyki związanej z jeziorami, morzami, oceanami i zamieszkującymi tam stworzeniami,
•    ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
•    uważnie słucha,
•    odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
•    poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
•    uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
•    porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
•    trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
•    zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń, 
•    rozwija inteligencję ruchową,
•    utrwala wiadomości z zakresu umiejętności literowania, odnajdywania litery na początku i na końcu słowa, sylabizowania,
•    utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności,
•    uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
    społeczny obszar rozwoju:
•    naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
•    współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
•    uczy się przyjmowania roli w grupie,
•    wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
•    ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
•    wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
   fizyczny obszar rozwoju:
•    orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
•    wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
•    naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
•    ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
•    oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
•    pokonuje tor przeszkód,
•    rozwija integrację sensoryczną,
•    wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
•    rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
•    ćwiczy percepcję dotykową,
•    wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci,
•    wykonuje ćwiczenia ruchowe wymagające współpracy w duecie, grupie i zespole;
  emocjonalny obszar rozwoju:
•    okazuje troskę o samego siebie i o innych podczas zabaw,
•    wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych w duecie, grupie i zespole,
•    wyraża ekspresję podczas zabaw o charakterze tanecznym i muzycznym,
•    okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
•    uspokaja się i relaksuje po wysiłku
...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI