Temat: Dno oceanu – trzecie zajęcia prowadzone metodą storytellingu w grupie przedszkolnej Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki Cel ogólny zajęć |
Cele operacyjne |
Dziecko doświadcza: poznawczy obszar rozwoju: • kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne, • rozwija twórcze myślenie, • poznaje nowe słowa i nabywa nowe wiadomości z zakresu tematyki związanej z jeziorami, morzami, oceanami i zamieszkującymi tam stworzeniami, • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć, • uważnie słucha, • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza, • poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza, • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy, • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice, • trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy, • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń, • rozwija inteligencję ruchową, • utrwala wiadomości z zakresu umiejętności literowania, odnajdywania litery na początku i na końcu słowa, sylabizowania, • utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności, • uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji; społeczny obszar rozwoju: • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela, • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych, • uczy się przyjmowania roli w grupie, • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach, • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play, • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych; fizyczny obszar rozwoju: • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych, • wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych, • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej, • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych, • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy, • pokonuje tor przeszkód, • rozwija integrację sensoryczną, • wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne, • rozwija umiejętność utrzymywania równowagi, • ćwiczy percepcję dotykową, • wykonuje ćwiczenia z elementami jogi dla dzieci, • wykonuje ćwiczenia ruchowe wymagające współpracy w duecie, grupie i zespole; emocjonalny obszar rozwoju: • okazuje troskę o samego siebie i o innych podczas zabaw, • wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych w duecie, grupie i zespole, • wyraża ekspresję podczas zabaw o charakterze tanecznym i muzycznym, • okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności, • uspokaja się i relaksuje po wysiłku ... |