Dziecko doświadcza:
- poznawczy obszar rozwoju:
- kreatywnie i samodzielnie tworzy pozycje gimnastyczne,
- rozwija twórcze myślenie,
- poznaje nowe słowa, takie jak: lutnik, orkiestra, klarnet, tamburyn, kastaniety, rytm, dyrygent, batuta itp.,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- uważnie słucha,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
- rozwija inteligencję muzyczną,
- poznaje nazwy i brzmienie nieznanych dotąd instrumentów,
- rozwija inteligencję przestrzenną i społeczną,
- utrwala wiadomości z zakresu umiejętności literowania, odnajdywania litery na początku i na końcu słowa,
- utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
- społeczny obszar rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
- uczy się przyjmowania roli w grupie,
- rozwiązuje problemy w zespole,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
- ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
- fizyczny obszar rozwoju:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- wykonuje ćwiczenia i zabawy ruchowe zgodnie z rytmem i...
|