Muzyczny październik. Propozycja zajęć prowadzonych metodą storytellingu w przedszkolu

Edukacja przedszkolna
Temat: Tworzenie historii jak tworzenie muzyki – drugie zajęcia prowadzone metodą storytellingu 
na zajęciach w grupie przedszkolnej
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Cel ogólny zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju podczas wspólnego tworzenia opowieści w temacie związanym z instrumentami muzycznymi i zagadnieniami muzycznymi w ogóle
Cele operacyjne 
Dziecko doświadcza:
  • poznawczy obszar rozwoju:
    • kreatywnie i samodzielnie tworzy pozycje gimnastyczne,
    • rozwija twórcze myślenie, 
    • poznaje nowe słowa, takie jak: lutnik, orkiestra, klarnet, tamburyn, kastaniety, rytm, dyrygent, batuta itp.,
    • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
    • uważnie słucha,
    • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
    • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
    • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
    • trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
    • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń, 
    • rozwija inteligencję muzyczną,
    • poznaje nazwy i brzmienie nieznanych dotąd instrumentów,
    • rozwija inteligencję przestrzenną i społeczną,
    • utrwala wiadomości z zakresu umiejętności literowania, odnajdywania litery na początku i na końcu słowa,
    • utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności,
    • uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji;
  • społeczny obszar rozwoju:
    • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
    • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
    • uczy się przyjmowania roli w grupie,
    • rozwiązuje problemy w zespole,
    • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
    • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
    • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
    • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych; 
  • fizyczny obszar rozwoju:
    • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
    • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
    • ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
    • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
    • wykonuje ćwiczenia i zabawy ruchowe zgodnie z rytmem i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI