Celem zachowań interakcyjnych jest przede wszystkim zaspokojenie ciekawości i zdobycie czy też poszerzenie wiedzy np. na tematy związane z budową ciała, wyglądem narządów płciowych czy rolami płciowymi. Dodatkową ich funkcją jest doświadczanie przyjemności bądź stymulacja w kontaktach z osobami w tym samym bądź zbliżonym wieku.
Kwestia stymulacji jest czymś, co najczęściej niepokoi rodziców i opiekunów. Wyobraźnia podpowiada w tym temacie wiele niepokojących wizji. Warto wiedzieć, że dziecko może doświadczać przyjemności, w tym również przyjemności cielesnej, z racji podejmowanych zabaw. Natomiast należy pamiętać, że nie jest to aktywność erotyczna w takim sensie jak ta podejmowana przez dorosłe czy dojrzałe osoby. Zabawy są naturalnym i normalnym etapem rozwoju, w którym dziecko poznaje siebie i uczy się działania ciała, i mogą przybierać takie formy jak zabawa w dom, opiekowanie się wymyślonym dzidziusiem czy chęć oglądania narządów płciowych innych dzieci. Nie charakteryzują się też popędem w takim rozumieniu, jakie przypisujemy dorosłym. Nie mówimy tutaj o przeżywaniu rozkoszy erotycznej, a raczej o zwykłej, naturalnej przyjemności płynącej z dotyku i kontaktu z innym dzieckiem.
POLECAMY
Przykłady zabaw seksualnych
Najczęstszą aktywnością seksualną w okresie przedszkolnym jest zabawa w dom...