Szkocja – kraina potwora z Loch Ness

Edukacja przedszkolna

Dzisiejsze spotkanie przeprowadzi naszych podróżników po pięknych krajobrazach Szkocji, aż w głąb jeziora Loch Ness. To właśnie w odmętach jednego z najgłębszych akwenów wodnych na wyspie poznamy naszego przewodnika – syna potwora z Loch Ness. Gilligan, bo tak mu będzie na imię, oprowadzi nas po swojej krainie opowiadając o kulturze, historii i najciekawszych atrakcjach. Wszystko to w możliwie przystępnej i niezwykle ciekawej formie dla naszych podopiecznych, gdyż taki właśnie jest storytelling.

Temat: Szkocja – kraina potwora z Loch Ness

POLECAMY

Grupa wiekowa: grupa przedszkolna

Cel ogólny zajęć

Poniższy scenariusz zajęć przewiduje kompleksowe wsparcie rozwoju sfery poznawczej, ruchowej, emocjonalnej oraz społecznej. W tym przypadku większy nacisk będzie położony na ćwiczenia ruchowe i sprawność fizyczną, co przyczyni się do znacznego rozwoju motoryki dużej. Oczywiście nie zabraknie zabaw manualnych, które, przy wsparciu storytellingu, położą nacisk także na motorykę małą

Cele szczegółowe

  • poznawczy:
    • analizuje słowne instrukcje podczas wykonywania pracy plastycznej,
    • ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
    • ćwiczy pamięć przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
    • poznaje nowe słownictwo, pojęcia i zwierzęta (np. potwór z Loch Ness, porównanie, ojczyzna, interpretacja, fałszerstwo, klan, herb, okrzyk klanowy, zlęknąć, spór),
    • poznaje położenie Szkocji na mapie świata oraz kulturę i zabytki tego państwa,
    • ćwiczy umiejętność odczytywania map,
    • stymulacja węchu poprzez rozcieranie ususzonego wrzosu,
    • poznaje strukturę klanową,
    • rozwija kreatywność podczas swobodnej twórczości,
    • poznaje dźwięk nowego instrumentu, jakim są dudy;
       
  • społeczny:
    • rozwija umiejętności współpracy w grupie podczas ćwiczeń fizycznych,
    • rozwija umiejętności pracy samodzielnej,
    • rozwija umiejętność rywalizacji według zasad fair play,
    • rozwija umiejętność współpracy w grupie podczas wspólnego wymyślania nazwy klanu, herby oraz okrzyku,
    • wspólnie uczy się wyciszyć, nie przeszkadzając przy tym innym podczas ćwiczeń oddechowych,
    • uczy się funkcjonowania struktur klanowych;
       
  • fizyczny:
    • rozwijanie motoryki małej podczas rysowania ze słuchu,
    • rozwijanie merytoryki małej podczas rysowania herbu,
    • rozwijanie merytoryki dużej podczas przeciągania za łokcie, zabawy w klapsy i dwa ognie,
    • rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi podczas zabaw ruchowych,
    • rozwija się fizycznie podczas zajęć sportowych,
    • uczy się kontrolować własne ciało podczas ćwiczeń z oddechem,
    • ćwiczy umiejętność skupienia podczas samodzielnego wykonywania ćwiczeń,
    • rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń fizycznych z elementami jogi;
       
  • emocjonalny:
    • emocje wywołane wspomnieniami dnia poprzedniego,
    • emocje wywoływane odczytywan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI