Temat: Szkocja – kraina potwora z Loch Ness
POLECAMY
Grupa wiekowa: grupa przedszkolna
Cel ogólny zajęć
Poniższy scenariusz zajęć przewiduje kompleksowe wsparcie rozwoju sfery poznawczej, ruchowej, emocjonalnej oraz społecznej. W tym przypadku większy nacisk będzie położony na ćwiczenia ruchowe i sprawność fizyczną, co przyczyni się do znacznego rozwoju motoryki dużej. Oczywiście nie zabraknie zabaw manualnych, które, przy wsparciu storytellingu, położą nacisk także na motorykę małą
Cele szczegółowe
- poznawczy:
- analizuje słowne instrukcje podczas wykonywania pracy plastycznej,
- ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
- ćwiczy pamięć przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo, pojęcia i zwierzęta (np. potwór z Loch Ness, porównanie, ojczyzna, interpretacja, fałszerstwo, klan, herb, okrzyk klanowy, zlęknąć, spór),
- poznaje położenie Szkocji na mapie świata oraz kulturę i zabytki tego państwa,
- ćwiczy umiejętność odczytywania map,
- stymulacja węchu poprzez rozcieranie ususzonego wrzosu,
- poznaje strukturę klanową,
- rozwija kreatywność podczas swobodnej twórczości,
- poznaje dźwięk nowego instrumentu, jakim są dudy;
- społeczny:
- rozwija umiejętności współpracy w grupie podczas ćwiczeń fizycznych,
- rozwija umiejętności pracy samodzielnej,
- rozwija umiejętność rywalizacji według zasad fair play,
- rozwija umiejętność współpracy w grupie podczas wspólnego wymyślania nazwy klanu, herby oraz okrzyku,
- wspólnie uczy się wyciszyć, nie przeszkadzając przy tym innym podczas ćwiczeń oddechowych,
- uczy się funkcjonowania struktur klanowych;
- fizyczny:
- rozwijanie motoryki małej podczas rysowania ze słuchu,
- rozwijanie merytoryki małej podczas rysowania herbu,
- rozwijanie merytoryki dużej podczas przeciągania za łokcie, zabawy w klapsy i dwa ognie,
- rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi podczas zabaw ruchowych,
- rozwija się fizycznie podczas zajęć sportowych,
- uczy się kontrolować własne ciało podczas ćwiczeń z oddechem,
- ćwiczy umiejętność skupienia podczas samodzielnego wykonywania ćwiczeń,
- rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń fizycznych z elementami jogi;
- emocjonalny:
- emocje wywołane wspomnieniami dnia poprzedniego,
- emocje wywoływane odczytywan...