Finlandia – i elfka Heljä

Edukacja przedszkolna

W poniższej propozycji zajęć opowiem o wybranym państwie metodą storytellingu. 
Ich tematem będzie Finlandia, a oprowadzi nas po niej elfka z fabryki św. Mikołaja, Heljä, przez co znakomicie nadają się do przeprowadzenia w przedszkolu.

Temat: Finlandia – i elfka Heljä
Grupa wiekowa: grupa przedszkolna
Cel ogólny zajęć
Wsparcie prawidłowego i kompleksowego rozwoju dzieci poprzez odpowiednio przeprowadzone zajęcia z elementami
storytellingu z uwzględnieniem poznawczej, ruchowej, emocjonalnej i społecznej sfery rozwoju
Cele szczegółowe
Dziecko doświadcza:
  •  poznawczy obszar rozwoju:
  • ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
  •  ćwiczy pamięć przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
  •  poznaje nowe słownictwo, pojęcia i zwierzęta (np. myszołów włochaty, zakład produkcyjny, wyłącznie, przezimować, sen zimowy, zorza polarna, biała noc, soda, żarliwie),
  •  ćwiczy korzystanie z mapy,
  • ćwiczy umiejętność odczytywania mapy,
  • w grupach przygotowuje ciasto,
  •  samodzielnie dekoruje ciasteczka,
  •  ćwiczy skupienie,
  •  poznaje obyczaje panujące w innych kulturach,
  •  poznaje faunę i florę innych krajów,
  •  poznaje, w jaki sposób powstają ciasteczka;
  •  społeczny obszar rozwoju:
  •  ćwiczy wspólne wypowiadanie się, nie przeszkadzając innym uczestnikom zajęć,
  •  dba o porządek w swojej przestrzeni pracy,
  •  uczy się współpracy i pracy zespołowej,
  • dba o możliwie najlepsze wykonanie zadania w zespole,
  • uczy się wymiany i wspólnego korzystania z przyniesionych do przedszkola foremek,
  •   uczy się wyciszyć, nie przeszkadzając przy tym innym;
  •   fizyczny obszar rozwoju:
  •   rozwija motorykę małą podczas rysowania nieznanego wcześniej zwierzęcia,
  •  rozwija koordynację wzrokowo-ruchową wraz ze sprawnością manualną,
  •   rozwija kreatywność,
  •  uczy się kontrolować własne ciało podczas czasu na uspokojenie,
  •   ćwiczy umiejętność skupienia podczas samodzielnego wykonywania ćwiczeń,
  •  rozwija motorykę małą, gniotąc ciasto rękoma, 
  •   wykonuje ćwiczenia grupowe w większej grupie;
  •    emocjonalny obszar rozwoju:
  •   poznaje emocje wywołane abstrakcyjnym rysowaniem zorzy i jej „magicznym” powstawaniem,
  •   uczy się panować nad emocjami podczas pisania listu do św. Mikołaja,
  •   wykazuje radość podczas opowiadania o swoich popołudniowych zajęciach,
  •   wykazuje zainteresowanie losem bohaterki storytellingu,
  •   opanowuje emocje wywołane wymianą i wspólnym korzystaniem z przyniesionych do przedszkola foremek,
  •   wykazuje cierpliwość podczas wykonywania zadania w odpowiedniej kolejności,
  •  uczy się, jak wielką siłę mają jego emocje, uczucia i pragnienia
Metody i techniki 
  •  pogadanka na temat dnia poprzedniego,
  •   burza mózgów,
  •    słuchani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI