Dziecko doświadcza:
- poznawczy obszar rozwoju:
- ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
- ćwiczy pamięć przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo, pojęcia i zwierzęta (np. myszołów włochaty, zakład produkcyjny, wyłącznie, przezimować, sen zimowy, zorza polarna, biała noc, soda, żarliwie),
- ćwiczy korzystanie z mapy,
- ćwiczy umiejętność odczytywania mapy,
- w grupach przygotowuje ciasto,
- samodzielnie dekoruje ciasteczka,
- ćwiczy skupienie,
- poznaje obyczaje panujące w innych kulturach,
- poznaje faunę i florę innych krajów,
- poznaje, w jaki sposób powstają ciasteczka;
- społeczny obszar rozwoju:
- ćwiczy wspólne wypowiadanie się, nie przeszkadzając innym uczestnikom zajęć,
- dba o porządek w swojej przestrzeni pracy,
- uczy się współpracy i pracy zespołowej,
- dba o możliwie najlepsze wykonanie zadania w zespole,
- uczy się wymiany i wspólnego korzystania z przyniesionych do przedszkola foremek,
- uczy się wyciszyć, nie przeszkadzając przy tym innym;
- fizyczny obszar rozwoju:
- rozwija motorykę małą podczas rysowania nieznanego wcześniej zwierzęcia,
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową wraz ze sprawnością manualną,
- rozwija kreatywność,
- uczy się kontrolować własne ciało podczas czasu na uspokojenie,
- ćwiczy umiejętność skupienia podczas samodzielnego wykonywania ćwiczeń,
- rozwija motorykę małą, gniotąc ciasto rękoma,
- wykonuje ćwiczenia grupowe w większej grupie;
- emocjonalny obszar rozwoju:
- poznaje emocje wywołane abstrakcyjnym rysowaniem zorzy i jej „magicznym” powstawaniem,
- uczy się panować nad emocjami podczas pisania listu do św. Mikołaja,
- wykazuje radość podczas opowiadania o swoich popołudniowych zajęciach,
- wykazuje zainteresowanie losem bohaterki storytellingu,
- opanowuje emocje wywołane wymianą i wspólnym korzystaniem z przyniesionych do przedszkola foremek,
- wykazuje cierpliwość podczas wykonywania zadania w odpowiedniej kolejności,
- uczy się, jak wielką siłę mają jego emocje, uczucia i pragnienia
|