Nauczanie początkowe, zarówno w przedszkolu, jak i klasach I–III szkoły podstawowej to przestrzeń, w której nasi podopieczni spędzają ogromną część swojego czasu.
POLECAMY
Relacje, przeżycia i zdobyte doświadczenia wśród rówieśników i ich opiekunów mają więc znaczący wpływ na kształtowanie ich osobowości, charakteru, edukację emocjonalną, rozwój empatii, kompetencji społecznych, współpracy, wiary we własne wartości i poczucie przynależności. Podwaliny te wykuwane w czasie zabaw i nauki będą fundamentem tego, jakim dorosłym się staną i nasza w tym rola, obok rodziców i opiekunów, aby dojrzewały w poczuciu bezpieczeństwa, pewności siebie, z umiejętnością dbania o swoją kondycję psychiczną i emocjonalną. Poniżej prezentuję pomysły i propozycje, w jaki sposób uczyć podopiecznych dbać o siebie i swoje samopoczucie w duchu porad UNICEF-u.
Wspólne odkrywanie
Relacje pełne zaufania, rozwijające poczucie bezpieczeństwa, a także wspierające dobre samopoczucie uczniów opiera się na wspólnym odkrywaniu czegoś nowego. Poznawanie świata to dziedzina, która nie jest zarezerwowana tylko dla najmłodszych. Dzieci widzą w nas wszechwiedzących mentorów, nauczycieli i opiekunów – jest to ogromny przywilej móc pełnić funkcję ich przewodników. Z drugiej jednak strony wspólne stawianie pytań i dochodz...