Dziecko doświadcza:
- poznawczy obszar rozwoju:
- ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
- ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo, pojęcia i zwierzęta (np. bezzałogowy, papier czerpany, kaligrafia, kałamarz, atrament, proporcjonalnie, Wielki Mur Chiński, plantacja herbat, tarasy ryżowe, drapacze chmur w Szanghaju, kultura, obyczaje, znaki zodiaku),
- uczy się proporcji,
- poznaje kulturę i sztukę chińską,
- poznaje chińskie znaki zodiaku,
- ćwiczy skupienie,
- poznaje obyczaje panujące w innych kulturach;
- społeczny obszar rozwoju:
- ćwiczy wspólne wypowiadanie się, bez przeszkadzania innym uczestnikom zajęć,
- ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami ćwiczeń,
- dba o porządek w swojej przestrzeni pracy,
- uczy się współpracy i pracy zespołowej,
- dba o możliwie najlepsze wykonanie zadania w zespole,
- uczy się wyciszać, nie przeszkadzając przy tym innym podczas ćwiczeń ruchowych,
- uczy się pracy w określonym czasie;
- fizyczny obszar rozwoju:
- rozwija motorykę małą podczas kaligrafii, starając się odrysować chińskie litery,
- rozwija motorykę małą podczas układania papierowej czapki,
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową wraz ze sprawnością manualną,
- wykonuje ćwiczenia z elementami logopedycznymi,
- rozwija kreatywność,
- uczy się kontrolować własne ciało podczas czasu na uspokojenie,
- ćwiczy umiejętność skupienia podczas samodzielnego wykonywania ćwiczeń,
- wykonuje ćwiczenia grupowe w większej grupie,
- rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń fizycznych;
- emocjonalny obszar rozwoju:
- odczuwa emocje wywołane poznaniem smoka z Chin,
- odczuwa emocje wywołane abstrakcyjnym składaniem o...
|