Chiny – widziane oczyma smoka Dingxianga

Edukacja przedszkolna

W zaprezentowanych dziś zajęciach zaprosimy Państwa do Chin. Oprowadzi nas po nich smok, który zapewne zostanie przyjacielem każdego przedszkolaka. Podróż odbędzie się metodą storytellingu, co znacznie zwiększy atrakcyjność przeprowadzanej lekcji.

Temat: Chiny – widziane oczyma smoka Dingxianga
Grupa wiekowa: grupa przedszkolna
Cel ogólny zajęć
Zajęcia będą wspierać prawidłowy i kompleksowy rozwój dziecka. Zapewnią to odpowiednie ćwiczenia zawierające elementy storytellingu, uwzględniające również poznawcze, ruchowe, emocjonalne i społeczne sfery rozwoju
Cele szczegółowe 
Dziecko doświadcza:
  • poznawczy obszar rozwoju:
    • ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
    • ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
    • poznaje nowe słownictwo, pojęcia i zwierzęta (np. bezzałogowy, papier czerpany, kaligrafia, kałamarz, atrament, proporcjonalnie, Wielki Mur Chiński, plantacja herbat, tarasy ryżowe, drapacze chmur w Szanghaju, kultura, obyczaje, znaki zodiaku),
    • uczy się proporcji,
    • poznaje kulturę i sztukę chińską,
    • poznaje chińskie znaki zodiaku,
    • ćwiczy skupienie,
    • poznaje obyczaje panujące w innych kulturach;
  • społeczny obszar rozwoju:
    • ćwiczy wspólne wypowiadanie się, bez przeszkadzania innym uczestnikom zajęć,
    • ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami ćwiczeń,
    • dba o porządek w swojej przestrzeni pracy,
    • uczy się współpracy i pracy zespołowej,
    • dba o możliwie najlepsze wykonanie zadania w zespole,
    • uczy się wyciszać, nie przeszkadzając przy tym innym podczas ćwiczeń ruchowych,
    • uczy się pracy w określonym czasie;
  • fizyczny obszar rozwoju:
    • rozwija motorykę małą podczas kaligrafii, starając się odrysować chińskie litery,
    • rozwija motorykę małą podczas układania papierowej czapki,
    • rozwija koordynację wzrokowo-ruchową wraz ze sprawnością manualną,
    • wykonuje ćwiczenia z elementami logopedycznymi,
    • rozwija kreatywność,
    • uczy się kontrolować własne ciało podczas czasu na uspokojenie,
    • ćwiczy umiejętność skupienia podczas samodzielnego wykonywania ćwiczeń,
    • wykonuje ćwiczenia grupowe w większej grupie,
    • rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń fizycznych;
  • emocjonalny obszar rozwoju:
    • odczuwa emocje wywołane poznaniem smoka z Chin,
    • odczuwa emocje wywołane abstrakcyjnym składaniem o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI