Cel: wsparcie całościowego rozwoju podczas zabaw związanych z astronomią |
Cele operacyjne: doświadczenia w obszarach rozwojowych |
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecka:
- wykonuje ruchy precyzyjne,
- orientuje się w obszarze własnego ciała i przestrzeni,
- rusza się na podstawie instrukcji słownych.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
- dostrzega dobre strony pracy astronauty,
- wyraża podziw dla astronautów oraz do tego, czym się zajmują,
- ma świadomość odwagi w zawodzie astronauty.
W obszarze społecznym dziecko:
- współdziała z innymi dziećmi,
- współpracuje w parze,
- podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania.
W obszarze poznawczym dziecko:
- wciela się w rolę astronauty,
- rozwiązuje problemy,
- poznaje kombinezon astronauty,
- analizuje i wyciąga wnioski,
- uważnie słucha,
- uzasadnia swój wybór,
- poprawnie nazywa przedmioty i zjawiska,
- stosuje słowa, takie jak: rakieta, planeta, kometa, asteroida, czarna dziura, gwiazda, Słońce i Księżyc
|
Metody i formy pracy na zajęciach |
- zabawy ruchowe,
- pogadanka, dyskusja, prezentacja,
- zabawa naśladowcza,
- burza mózgów,
- samodzielna interpretacja dzieła,
- dopasowywanie,
- kalambury,
- oddziaływanie sensoryczne,
- ćwiczenia oddechowe,
- relaksacja
|
Narzędzia, materiały |
- szarfy w dwóch kolorach,
- film lub plakat prezentujący Układ Słoneczny,
- ilustracje kombinezonu astronauty i ubrań roboczych innych zawodów: mundur strażaka, ubranie chirurga, kostium płetwonurka, kombinezon Spider-Mana,
- fotografie różnych pojazdów i osób, które się nimi posługują w konkretnej pracy: rolnik – traktor, pilot – samolot, ratownik – karetka, dostawca – samochód ciężarowy, maszynista – pociąg, strażak – wóz strażacki, żołnierz – czołg, kierowca rajdowy – samochód wyścigowy, policjant – radiowóz, właściciel koni – auto z przyczepką, leśniczy – auto terenowe, św. Mikołaj – sanie z reniferami, Inuita – sanie z psami, astronauta –...
|