Plamek i różnorodne psie rasy – rozwijanie empatii wobec zwierząt

Scenariusze
Temat: psie rasy
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Strategie z podstawy programowej
Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanej z poznawaniem różnorodnych ras psów
Cele operacyjne: doświadczenia w obszarach rozwojowych
Dziecko:
  • w zakresie fizycznego obszaru rozwoju:
    •    naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
    •    orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
    •    tańczy,
    •    wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
    •    utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze,
    •    oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
    •    używa kleju zgodnie z zastosowaniem,
    •    drze wycinanki i krepę, wykleja, używa nożyczek zgodnie z zastosowaniem;
  • w zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju:
    •    okazuje troskę wobec zwierząt,
    •    wyraża empatię wobec psów i innych zwierząt,
    •    okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole,
    •    okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
    •    wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
    •    wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych poprzez doping,
    •    uspokaja się i relaksuje po wysiłku,
    •    wyraża ekspresję emocjonalną podczas pracy plastyczno-technicznej;
  • w zakresie społecznego obszaru rozwoju:
    •    naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
    •    współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
    •    wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
    •    dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
    •    ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
    •    wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w czasie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
  • w zakresie poznawczego obszaru rozwoju:
    •    poznaje psie rasy: dalmatyńczyka, yorka, jamnika, boksera, husky, pudla, grzywacza chińskiego, nagiego psa peruwiańskiego itp.,
    •    poprawnie wskazuje cechy wspólne ras psów i różnice między nimi,
    •    uważnie słucha,
    •    nazywa poprawnie cechy wyglądu psów,
    •    odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
    •    porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
    •    uzasadnia swój wybór,
    •    analizuje i wyciąga wnioski,
    •    rozwiązuje problemy,
    •    układa puzzle we współpracy z innymi dziećmi w grupie i poza nią,
    •    poznaje aktywności psów,
    •    zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń na torze przeszkód,
    •    odtwarza z pamięci informacje o rasach psów p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI