Przygotowując się do zajęć muzycznych, często tworzę mapę myśli, na której staram się zebrać wszystkie pomysły, sposoby opracowania tematu i wykorzystania rekwizytu. Taki proces pozwala mi na uporządkowanie własnych myśli, pomaga w zebraniu jak największej liczby pomysłów na ćwiczenia i zabawy, ułatwia ich systematyzację i wykorzystanie zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Nie zawsze wykorzystuję wszystkie obszary inspiracji, ale często, tworząc mapę myśli, zapisuję pomysły, rysuję powiązania tematu muzycznego z innymi obszarami wiedzy, literaturą, naukami matematycznymi czy przyrodniczymi. Dzięki temu łatwiej realizuję założenia nauczania zintegrowanego.
Muzyczną podróż możemy rozpocząć od znanej zabawy integracyjnej, która jest wykorzystywana w pedagogice zabawy. Dzieci wraz z nauczycielem stoją w kole. Nauczyciel przekazuje muszlę, a osoba, która trzyma ją w ręce, mówi słowo, które kojarzy jej się z wakacyjnym ws...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z trudnymi emocjami dzieci oraz dostosowywać metody do potrzeb dzieci ze SPE.