Muzyczny spacer

Kreatywność i sztuka
Cel ogólny zajęć: wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez aktywny kontakt z muzyką
Cele szczegółowe
Dziecko:
w zakresie fizycznego obszaru rozwoju:
  • pląsa, tańczy, naśladuje, ilustruje ruchem treść utworu,
  • kreśli;
w zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju:
  • wyraża radość, zdziwienie,
  • odczuwa satysfakcję,
  • dostrzega różnorodność i bogactwo muzyki,
  • wyraża się poprzez muzykę;
w zakresie społecznego obszaru rozwoju:
  • integruje się podczas zabawy muzycznej,
  • czeka na swoją kolej,
  • współdziała;
w zakresie poznawczego obszaru rozwoju:
  • poznaje wybrane rodzaje i nurty muzyczne,
  • słucha, odtwarza, tworzy muzykę,
  • wypowiada się na temat słuchanego utworu,
  • śpiewa piosenki,
  • porusza się w rytm muzyki,
  • gra na instrumentach,
  • poznaje alternatywne formy spędzania czasu wolnego,
  • zna nazwiska słynnych kompozytorów
Forma 
Muzyczna impreza plenerowa
Literatura 
M. Marcinkowska, Mała orkiestra. Przewodnik dla dzieci o muzyce, Publicat S.A. Poznań; Księga muzyki, Wyd. Paweł Skokowski, Lublin 2001


Wstęp do zabawy

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI