Cel ogólny zajęcia |
Wsparcie całościowego rozwoju podczas rozmów i zabaw dotyczących spożywania posiłków. Konspekt przedstawia sytuacje edukacyjne dla najstarszych przedszkolaków – takich, które są przygotowane, aby kreślić oburącz. Jeżeli dzieci nie są jeszcze gotowe do wykonywania takiej czynności, można zaproponować im podobną zabawę, przy czym kreślenie serduszek oburącz zamieniamy wtedy na kreślenie połowy serca od i do ułożonej linijki/patyczka/grzbietu złożonej kartki. Po wykonaniu tej czynności dzieci samodzielnie dorysowują drugą część serca. |
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci |
W obszarze fizycznym dziecko:
|
Techniki |
Wybrane elementy systemu „Edukacja przez ruch” |
Narzędzia, materiały |
Kredki pastelowe, kartki A4 dla każdego dziecka, płyta do ćwiczeń z muzyką (Edukacja przez ruch. Muzyka do zabaw i ćwiczeń, Nowa Era, Warszawa 2020), utwór 6/8, skrawki papieru pakowego nieco większe niż format A4 dla każdego dziecka, kleje, taśma malarska, nożyczki dla każdego dziecka |
Zajęcie jest propozycją uzupełnienia kręgu tematycznego – środki spożywcze. Przykład podany w konspekcie dotyczy tworzenia słoika z kompotem na podstawie narysowanych truskawek. Zajęcie warto zmienić, dostosowując je np. do pór roku lub do wyboru innych środków spożywczych, np. śliwek, jagód, grzybów, które także dzieci mogą zamknąć w papierowym słoiku.
POLECAMY
Strategie uczenia: percepcyjno-odtwórcza, percepcyjno-wyjaśniająca, percepcyjno-innowacyjna.
Proponowane sytuacje edukacyjne
Zabawa interakcyjna z elementami ćwiczeń grafomotorycznych:
- prace użyteczne – przylepianie do stołów, szaf, krzeseł, podłogi kartek A4 dla każdego dziecka,
- rytmiczne kreślenie serduszek oburącz na kartkach, CD NE/6,
- spacer po sali i powtarzanie kreślenia serduszek.
Rytmiczne ćwiczenia matematyczne i grafomotoryczne:
- wybór sześciu serduszek, które najbardziej podobają się dzieciom na ich kartkach,
- wykreślenie – pogrubienie konturów, poprawienie sześciu serduszek,
- rytmiczne losowanie serduszka do pokolorowania na kolor czerwony – poszerzanie pola widzenia – skoki palca po sześciu wybranych serduszkach, CD NE/8,
- kolorowanie wybranych serduszek,
- dopełnienie do ośmiu – wybór kolejnych dwóch serduszek – kolorowanie na kolor pomarańczowy dodatkowych dwóch serduszek,
- dopełnienie do 12 – każdy uczestnik zabawy na swojej kartce kreśli kontury dodatkowych czterech serc w kolorze pomarańczowym.
Zabawa interakcyjna z elementami ćwiczeń grafomotorycznych:
...Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!