Dziecko doświadcza:
w zakresie fizycznego obszaru rozwoju:
- porusza się rytmicznie na dźwięk instrumentu,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje ćwiczenia podczas pokonywania toru przeszkód,
- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
- utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- używa kleju zgodnie z zastosowaniem,
- nakleja piórka i pompony na kartkę zgodnie z zastosowaniem;
w zakresie społecznego obszaru rozwoju:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako członek współodpowiedzialny za wynik,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
w zakresie poznawczego obszaru rozwoju:
- poznaje podstawowy ekwipunek pakowany do plecaka na wycieczkę na plażę,
- poznaje sposoby dbania o zwierzęta domowe w letnie upały,
- przypomina sobie zwierzęta domowe,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- uważnie słucha,
- dopasowuje i szereguje według rozmiaru,
- odtwarza z pamięci informacje o zwierzętach podczas wykonywania kolejnych zadań, ćwiczeń i zabaw,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń na torze przeszkód,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- uzasadnia swój wybór,
- rozwiązuje problemy,
- układa historyjki obrazkowe w ciągi przyczynowo-skutkowe,
- odtwarza z pamięci kolejność ułożonych ilustracji,
- odtwarza z pamięci nazwy figur do gimnastyki z elementami jogi,...
|