POLECAMY
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci |
W obszarze fizycznym dziecko:
|
Strategia: percepcyjno-innowacyjna |
Pomoce naukowe, materiały: |
|
Metody nauczania, formy pracy: |
|
Integracja wiedzy: kształcenie literackie łączy się z ćwiczeniem czytania, słuchania, mówienia, kształcenia języka, etyki wypowiedzi |
Przebieg zajęć
Powitanie.
- Dzieci przedstawiają się, mówiąc: Mam na imię Damian, mam na imię Jolanta itp. Zaczyna nauczyciel, mówiąc, jak ważne jest imię dla człowieka, dlatego należy je wymawiać, stojąc, mówiąc głośno i wyraźnie. Zaczyna nauczyciel.
- Dzieci, stojąc w kręgu, mówią do koleżanek, kolegów miłe słowa, zwracając się do nich w wołaczu, np.: Kasiu, Basiu, Jurku, proszę pani.
Zaczyna nauczyciel, zwracając się do wszystkich, np.: Witam was, cieszę się, że mogę was uczyć i następnie do dziecka stojącego po lewej ręce, w wołaczu: Adrianie, masz ładne oczy. Dziecko stojące po lewej ręce zwraca się do koleżanki/kolegi i mówi np.: Janku, dobrze grasz w piłkę… Wszystkie dzieci biorą udział w zabawie.
Wypowiedzi sześciolatków, np.:
– Antosiu, lubię cię, bo się do mnie przytulasz.
– Karolu, lubię cię, chociaż mi czasem dokuczasz.
– Aniu, lubię cię, bo się ze mną bawisz.
– Patryku, lubię cię, bo jesteś z nami.
– Rafale, będę cię zawsze lubił i szanował itp.
- Nauczyciel zwraca się do dzieci: Czy wiecie, co znaczy wyraz „marzenia”?
Dzieci kolejno wypowiadają się na ten temat i mówią o swoich marzeniach.
Przykładowe wypowiedzi sześciolatków:
– Coś, czego nie widzimy, ale chcielibyśmy, aby się spełniło.
...