Dziecko doświadcza:
- w zakresie fizycznego obszaru rozwoju:
• naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
• orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
• tańczy w rytm muzyki,
• wykonuje precyzyjne ruchy,
• wykonuje ćwiczenia podczas pokonywania toru przeszkód,
• utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze,
• oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
• używa kleju zgodnie z zastosowaniem,
• nakleja piórka i pompony na kartkę zgodnie z zastosowaniem;
- w zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju:
• okazuje troskę wobec fauny i flory,
• wyraża empatię wobec zwierząt agroturystycznych,
• okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole,
• okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
• wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
• wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych poprzez doping,
• uspokaja się i relaksuje po wysiłku,
• wyraża ekspresję emocjonalną podczas pracy plastyczno-technicznej;
- w zakresie społecznego obszaru rozwoju:
• naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
• współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
• wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
• dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek grupy,
• ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
• wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w czasie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
- w zakresie poznawczego obszaru rozwoju:
• poznaje, czym jest agroturystyka, kto tam mieszka, co można tam robić,
• przypomina sobie zwierzęta hodowlane żyjące na wsi,
• odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
• poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
• uważnie słucha,
• nazywa poprawnie domy zwierząt,
• dopasowuje i szereguje według rozmiaru,
• porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
• uzasadnia swój wybór,
• analizuje i wyciąga wnioski,
• rozwiązuje problemy,
• poznaje i poprawnie nazywa to, co zwi... |