Całodzienny scenariusz zajęć – poszukiwanie zaginionego Misia

Scenariusze

Minął kolejny nietypowy rok przedszkolny jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Choć wróciliśmy jesienią do pracy, wiosną musieliśmy się zmierzyć z kolejnym ograniczeniami spowodowanymi przez pandemię koronawirusa. Niektóre przedszkola przeszły na nauczanie zdalne, niektóre zamknęły swoje działania do czasu ponownego otwarcia. Mimo iż funkcjonujemy w tej dziwnej rzeczywistości od marca ubiegłego roku, nadal nie potrafimy powiedzieć, że się do tego przyzwyczailiśmy. 

Musieliśmy się zaadaptować do innych warunków, zrezygnowaliśmy w naszych programach z odwiedzin gości i wyjazdów na wycieczki, nauczyciele prowadzili zajęcia w maskach, rodzice nie wchodzili do placówki, dzieciom badano każdego ranka temperaturę. Wiele nauczycielek chorowało na COVID-19, niejednokrotnie wprowadzano czasową kwarantannę, duży odsetek kadry przeszedł szczepienia. Może nie było nam dużo trudniej, ale na pewno było inaczej. Nowe wyzwania, zadania, szkolenia, webinary i co za tym idzie – umiejętności. 

POLECAMY

Podobnie w naszym Klubie Małego Detektywa. Dużo się działo! 

Bardzo dokładnie poznaliśmy ten niezwykły zawód, ćwiczyliśmy spostrzegawczość, koncentrację i umiejętność skupienia uwagi, chodziliśmy po śladach, rozwijaliśmy percepcję sensoryczną, uczyliśmy się rozpoznawania emocji, szyfrowaliśmy tajne wiadomości i braliśmy udział w niesamowitych podchodach. Realizowanie tego programu we własnej praktyce edukacyjnej przyniosło zarówno mnie, jak i podopiecznym sporo frajdy. Razem z rodzicami zauważyliśmy, że niejednemu dziecku detektywistyczne nawyki weszły w krew. To cieszy, tym bardziej że oprócz ważnego doświadczenia przyjemności z zabawy zaopatrzyliśmy dzieci w solidną skrzynkę z narzędziami na kolejne etapy rozwojowe.

Przy okazji finalizowania wszystkich perypetii naszych maluchów, a także Luśki i Piotrusia z Biura Detektywistycznego „Tropik” z Przedszkola „Jagodowe Wzgórze” proponuję przeprowadzić całodzienne zajęcia, podczas których nasi podopieczni będą mogli wykorzystać wszystkie dotychczas zdobyte wiadomości i umiejętności. Kolejność zabaw i ćwiczeń w scenariuszu będzie dyktowała snuta przez nauczyciela opowieść o zaginięciu najważniejszej maskotki grupy pani Cieszki i naszych bliźniąt – Pana Misia!

Grupa wiekowa: pięcio-, sześciolatki
Cel ogólny zajęcia
Wsparcie całościowego rozwoju dziecka podczas realizacji zajęć o charakterze detektywistycznym
Cele. Dziecko doświadcza
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecka:
  • wykonuje ruchy precyzyjne,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała i przestrzeni,
  • wykonuje zadania ruchowe na podstawie instrukcji słownych,
  • kontroluje swoje ciało w bezruchu.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
  • współodczuwa z bohaterami opowieści.
W obszarze społecznym dziecko: 
  • współdziała z innymi dziećmi,
  • współpracuje w parze,
  • podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania.
W obszarze poznaw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI