Musieliśmy się zaadaptować do innych warunków, zrezygnowaliśmy w naszych programach z odwiedzin gości i wyjazdów na wycieczki, nauczyciele prowadzili zajęcia w maskach, rodzice nie wchodzili do placówki, dzieciom badano każdego ranka temperaturę. Wiele nauczycielek chorowało na COVID-19, niejednokrotnie wprowadzano czasową kwarantannę, duży odsetek kadry przeszedł szczepienia. Może nie było nam dużo trudniej, ale na pewno było inaczej. Nowe wyzwania, zadania, szkolenia, webinary i co za tym idzie – umiejętności.
POLECAMY
Podobnie w naszym Klubie Małego Detektywa. Dużo się działo!
Bardzo dokładnie poznaliśmy ten niezwykły zawód, ćwiczyliśmy spostrzegawczość, koncentrację i umiejętność skupienia uwagi, chodziliśmy po śladach, rozwijaliśmy percepcję sensoryczną, uczyliśmy się rozpoznawania emocji, szyfrowaliśmy tajne wiadomości i braliśmy udział w niesamowitych podchodach. Realizowanie tego programu we własnej praktyce edukacyjnej przyniosło zarówno mnie, jak i podopiecznym sporo frajdy. Razem z rodzicami zauważyliśmy, że niejednemu dziecku detektywistyczne nawyki weszły w krew. To cieszy, tym bardziej że oprócz ważnego doświadczenia przyjemności z zabawy zaopatrzyliśmy dzieci w solidną skrzynkę z narzędziami na kolejne etapy rozwojowe.
Przy okazji finalizowania wszystkich perypetii naszych maluchów, a także Luśki i Piotrusia z Biura Detektywistycznego „Tropik” z Przedszkola „Jagodowe Wzgórze” proponuję przeprowadzić całodzienne zajęcia, podczas których nasi podopieczni będą mogli wykorzystać wszystkie dotychczas zdobyte wiadomości i umiejętności. Kolejność zabaw i ćwiczeń w scenariuszu będzie dyktowała snuta przez nauczyciela opowieść o zaginięciu najważniejszej maskotki grupy pani Cieszki i naszych bliźniąt – Pana Misia!
Grupa wiekowa: pięcio-, sześciolatki |
Cel ogólny zajęcia |
Wsparcie całościowego rozwoju dziecka podczas realizacji zajęć o charakterze detektywistycznym |
Cele. Dziecko doświadcza |
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecka:
|