Dołącz do czytelników
Brak wyników

Obchody dni szczególnych

10 grudnia 2020

NR 61 (Grudzień 2020)

Bal z serduszkiem

0 169

Cel ogólny zajęcia

Wspieranie całościowego rozwoju dziecka poprzez aktywny udział w zabawach tanecznych

Cele operacyjne, doświadczenia dzieci

W obszarze fizycznym dziecko:
  • tańczy, swobodnie porusza się przy muzyce,
  • dostosowuje ruch do charakteru i tempa muzyki,
  • wykonuje improwizacje ruchowe,
  • wykonuje ruch według instrukcji.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
  • reaguje na muzykę, 
  • odczuwa radość, satysfakcję,
  • wyraża swoją indywidualność w tańcu,
  • radzi sobie z własnymi emocjami.
W obszarze społecznym dziecko: 
  • stosuje zasady kulturalnego zachowania się na balu,
  • uczestniczy aktywnie w zabawach i konkursach,
  • uczestniczy w procesie integracji, 
  • współtworzy tożsamość grupy.
W obszarze poznawczym dziecko:
  • reaguje na rytmy, 
  • tworzy własne układy taneczne, 
  • słucha różnych rodzajów muzyki

Techniki

Metody pedagogiki zabawy – tańce integracyjne, metoda aktywnego słuchania muzyki B. Strauss, 
taniec nowoczesny – ShowPedagogika, A. Chartanowicz

Narzędzia, materiały

Płyty CD – Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy, Niezwykły świat muzyki filmowej, ShowPedagogika, 
Tańce dla grupy, czerwone serca dla każdego dziecka, serca podzielone na pół według ustalonego wzoru, lina z zawieszonymi sercami, trzy czerwone balony, papierowa torba napełniona serduszkami wyciętymi z brystolu, serca wycięte z gazety, order z napisem „Mistrz Tańca” 

 

Przebieg zabawy

I  Faza przygotowawcza

  • Ogłoszenie.

Należy je umieścić w miejscu widocznym dla rodziców lub na stronie internetowej przedszkola co najmniej dwa tygodnie przed planowaną imprezą. W ozdabianiu ogłoszenia serduszkami mogą uczestniczyć dzieci.

  • Dekoracje. 

Serca i serduszka w różnych rozmiarach zawieszone na czerwonych wstążkach będą stanowić dekorację sali. Pomiędzy nimi umieszczamy czerwone balony i czerwone serpentyny. Dzieci uczestniczą w robieniu dekoracji, wykonują serca dowolną techniką. Malują szablony serc, wycinają je z czerwonego brystolu lub pianki dekoracyjnej, z pomocą nauczyciela robią przestrzenne serca z szarego arkusza papieru wypełnionego gazetami i pomalowanego na czerwono. Salę dekorujemy dzień przed balem.

  • Wypieki. 

Kruche ciasteczka w formie serc wykonujemy kilka dni przed balem podczas warsztatów kulinarnych. 

  • Rama do zdjęć. 

Jednym z finałowych akcentów balu są zdjęcia. Dbając o oprawę zdjęć, przygotowujemy ramę ozdobioną serduszkami, w której ustawią się dzieci. 

  • Muzyka.

Zaproponowany miks muzyczny stanowi zbiór utworów znanych dzieciom, przy których często się bawimy, uwzględnia również aktualne przeboje muzyki pop. 

  • Strój dla osób prowadzących.

Elegancki strój dla wodzireja: czarne spodnie, biała koszula, czarny cylinder wykonany z kartonu, czerwona mucha. 

  • Rekwizyty do konkursów.

Drobne nagrody za konkurs stanowią naklejki w kształcie serc.

II  Faza właściwa

  • Korowód.

Dzieci wchodzą na salę balową w parach przy utworze Marsz Radetzkiego. Przy wejściu otrzymują serce wycięte z czerwonego kartonu. Następnie formują szpaler, przez który przechodzą pojedynczo dzieci, prezentując swój strój karnawałowy. 

  • Powitanie przez wodzireja. 

Dziś bawić się będziemy wspaniale,
zaczynamy nasze bale. 
Gra muzyka, gra muzyka, smutek 
z naszych buź już znika.
Zatańczą panowie i zatańczą też panie, 
z sercem wirujemy na powitanie. 

  • Taniec z serduszkiem.

Improwizacje ruchowe do muzyki (Walc Barbary z filmu Noce...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy