Cel ogólny zajęcia |
Wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez aktywny udział w zabawach ruchowych organizowanych w plenerze |
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci |
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
|
Techniki, metody |
|
Forma |
|
Narzędzia, materiały |
|
Literatura K. Wlaźnik, Wychowanie fizyczne w przedszkolu |
Przebieg zajęć
1. Część wstępna.
- Spacer po liść.
Dzieci ustawione w szeregu w rytmie marsza jedno za drugim podchodzą do kosza z liśćmi, wybierają jeden i idą dalej, tworząc koło. Marsz po kole: trzy kroki, na cztery wspięcie na palce z wysokim uniesieniem liścia nad głową.
POLECAMY
- Wiatr i liście – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Jedno z dzieci jest wiatrem (za pierwszym razem nauczyciel). Trzyma w ręku pęk pociętych wstążeczek i biega po placu – słychać szum wiatru. Wtedy liście wirują po całym placu – dzieci biegają. Gdy wiatr przestanie wiać – nie słychać
szumu, liście spadają na ziemię – dzieci przysiadają. Na znak burzy (wielokrotne uderzenie w tamburyno) wiatr zmiata liście – dzieci szybko biegną, bez potrącania się, pod ścianę ogrodu lub na wyznaczone wcześniej miejsce.
2. Część główna.
- Figurka z liściem – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- Dzieci swobodnie poruszają się po placu w rytm tamburyna, na przerwę zatrzymują się, przyjmują dowolną pozycję, zastygając bez ruchu i eksponując liść w ciekawej formie.
- Wiatraczki – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- Dzieci poruszają się w rytm tamburyna swobodnie po placu przedszkolnym w formie podskoków. Na przerwę w muzyce nauczyciel pokazuje kostkę matematyczną. Dzieci dobierają się w zespoły, w których jest taka sama liczba osób co oczek na kostce. Tworzą wiatraczki: prawa ręka na środku, w lewej trzymają liść, obracają się w rytm tamburyna, na zmianę sygnału zmiana ręki i kierunku ruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Wirujące liście – ćwiczenie wyprostne.
- Dzieci obracają się wokół własnej osi, na dźwięk tamburyna przysiadają i nisko schylają głowy, kładąc liść przed sobą. Następnie prostują się powoli aż do stania z ramionami w górze i zaczynają obracać się wokół własnej osi.
- Skok przez liść – zabawa z elementem skoku.
- Dzieci układają liść przed sobą. W rytm tamburyna przeskakują przez liść:
- do przodu i do tyłu,
- w prawo, w lewo na boki,
- według pokazanej przez nauczyciela sekwencji ruchów: raz – skok przez liść, dwa – rozkrok, trzy – zeskok za liść.
- Skłon po liść – zabawa z elementem skłonu.
- Dzieci kładą liść na ziemi. Na sygnał swobodnie biegają w dowolnych kierunkach, omijając liście. Na przerwę robią skłon i podnoszą liść, który jest najbliżej nich.
- Przek...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!