Grupa wiekowa: 6-latki |
Czas trwania: 60 minut |
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci |
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
|
Strategie z podstawy programowej |
W przeważającej części strategia percepcyjno-innowacyjna |
Integracja treści polonistycznych, społecznych |
Praca z tekstem literackim łączy się z ćwiczeniami języka, z mówieniem, słuchaniem, kształceniem języka, plastyką, elementami przyrody, programem wychowawczym – poszanowanie przyrody, wyrażanie złości, smutku, niezadowolenia |
Metody i formy pracy na zajęciach: |
|
Przebieg zajęć
- Powitanie i zabawa integracyjna.
Dzieci, stojąc w kręgu, na znak nauczycielki, np. klaśnięcie w dłonie, bębenek, wchodzą w role ptaków, żab, zająca (wyrażają postać zwierząt ciałem, ruchem, głosem). - Nauczycielka przedstawia sytuację: Jeszcze trwa zima, ale niedługo nadejdzie kolejna pora roku. Czy wiecie jaka?
Dzieci wymieniają wiosnę, kiedy obchodzimy pierwszy dzień wiosny.
Uwaga: Dwa pierwsze ćwiczenia mają na celu wprowadzenie dobrego nastroju, a także nawiązują do nowego tematu. Bardzo ważny w rozwoju dziecka jest ruch, który pobudza obie półkule mózgu do pracy.
- Poza.
Dzieci, stojąc w kręgu, przybierają postać wiosny. Po chwili, po ożywieniu póz, nauczycielka pyta: Z czym kojarzy wam się wiosna?
Dzieci kolejno odpowiadają. - Nauczycielka opowiada z czym jej kojarzy się wiosna, może posłużyć się dostępnymi pomocami literackimi opisującymi wiosnę i jej pierwsze zwiastuny.
- Dzieci kolejno wypowiadają się na temat, podając uzasadnienie.
Co znaczy określenie „zwiastuny wiosny”?
Dzieci wyjaśniają znaczenie.
Uwaga: Dzieci mają prawo wypowiedzieć swoje zdanie. Dlatego nauczycielka daje szansę każdemu dziecku. Nie podaje gotowej wiedzy. Zachęca dzieci do wypowiedzi. Przyjmuje każdą wypowiedź dziecka, prosi o jej uzasadnien...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!