Cel ogólny zajęcia |
Wsparcie całościowego rozwoju w trakcie zabaw związanych z artystyczną działalnością człowieka |
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci |
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecka:
- wykonuje ruchy precyzyjne,
- koordynuje ruch ze wzrokiem, ruch ze słuchem,
- interpretuje ruchem, przedstawia czynności artystów,
- rusza się na podstawie instrukcji słownych.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
- wyraża zaciekawienie pracą artysty,
- wyraża podziw dla pracy artystów i wytworów ich pracy,
- wyraża swe doznania w odniesieniu do wytworów sztuki.
W obszarze społecznym dziecko:
- współdziała z innymi dziećmi,
- współpracuje w parze,
- wykonuje zadanie samodzielnie.
W obszarze poznawczym dziecko:
- eksploruje wytwory artystyczne,
- pracuje w roli artysty,
- wyraża ekspresję na podstawie dzieł artystycznych,
- rozwiązuje problemy,
- słucha uważnie,
- uzasadnia swój wybór,
- nazywa przedmioty i zjawiska,
- ma świadomość istnienia nowych słów - wena, inspiracja,
- odkrywa zawody związane ze sztuką, narzędzia pracy artystów
|
Metody, techniki |
- zabawy ruchowe,
- pogadanka, dyskusja, prezentacja,
- zabawa naśladowcza,
- burza mózgów,
- samodzielna interpretacja dzieła,
- praktyczne działanie,
- dopasowywanie,
- oddziaływanie sensoryczne,
- zabawa z jogą dla dzieci,
- ćwiczenia oddechowe,
- relaksacja
|
Narzędzia, materiały |
- odtwarzacz CD lub przenośny głośnik,
- wiersz M. Litwinow Szkoła dla artystów,
- fotografie (lub prezentacja, filmy) różnych znanych obrazów, rzeźb i instalacji artystycznych,
- atryb...
|