Światowy Dzień Sztuki

Aktualności
Cel ogólny zajęcia
Wsparcie całościowego rozwoju w trakcie zabaw związanych z artystyczną działalnością człowieka
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecka:
  • wykonuje ruchy precyzyjne,
  • koordynuje ruch ze wzrokiem, ruch ze słuchem,
  • interpretuje ruchem, przedstawia czynności artystów,
  • rusza się na podstawie instrukcji słownych.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
  • wyraża zaciekawienie pracą artysty,
  • wyraża podziw dla pracy artystów i wytworów ich pracy,
  • wyraża swe doznania w odniesieniu do wytworów sztuki.
W obszarze społecznym dziecko:
  • współdziała z innymi dziećmi,
  • współpracuje w parze,
  • wykonuje zadanie samodzielnie.
W obszarze poznawczym dziecko:
  • eksploruje wytwory artystyczne,
  • pracuje w roli artysty,
  • wyraża ekspresję na podstawie dzieł artystycznych,
  • rozwiązuje problemy,
  • słucha uważnie,
  • uzasadnia swój wybór,
  • nazywa przedmioty i zjawiska,
  • ma świadomość istnienia nowych słów - wena, inspiracja,
  • odkrywa zawody związane ze sztuką, narzędzia pracy artystów
Metody, techniki
  • zabawy ruchowe,
  • pogadanka, dyskusja, prezentacja,
  • zabawa naśladowcza,
  • burza mózgów,
  • samodzielna interpretacja dzieła,
  • praktyczne działanie,
  • dopasowywanie,
  • oddziaływanie sensoryczne,
  • zabawa z jogą dla dzieci,
  • ćwiczenia oddechowe,
  • relaksacja
Narzędzia, materiały
  • odtwarzacz CD lub przenośny głośnik,
  • wiersz M. Litwinow Szkoła dla artystów,
  • fotografie (lub prezentacja, filmy) różnych znanych obrazów, rzeźb i instalacji artystycznych,
  • atryb...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI