Cele ogólne
- wsparcie całościowego rozwoju podczas zabaw sprzyjających adaptacji dzieci w środowisku przedszkolnym oraz integracji grupy,
- akceptacja dla odmienności
Cele szczegółowe
Dziecko:
POLECAMY
- dostrzega i akceptuje różnorodność przedmiotów w otoczeniu,
- dostrzega odmienność osób, w tym osób niepełnosprawnych,
- poznaje ich ograniczenia i potencjał,
- uczy się życzliwości, otwartości i tolerancji wobec innych,
- buduje pozytywne relacje ze wszystkimi członkami grupy,
- czuje się bezpiecznie niezależnie od stopnia swojej (niepełno)sprawności,
- pomaga innym,
- rozwija wrażliwość i kreatywność
Metody
- rozmowa, opowiadanie, pokaz, zabawa integracyjna, zabawa dydaktyczna, działanie plastyczne, ekspresja ruchowa, praktyczne ćwiczenia, zadanie graficzne
Formy pracy
- zbiorowa,
- indywidualna
Pomoce dydaktyczne
przedmioty znajdujące się w sali, lusterka, opowiadanie J.A. Hockuby O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela, obrazki do treści, długa wstęga papieru, pudło z klockam...