Cele operacyjne: doświadczenia w obszarach rozwojowych |
W obszarze fizycznym dziecko:
- stosuje w zabawie ruch kreatywny,
- wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem,
- maluje
W obszarze emocjonalnym dziecko:
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
W obszarze społecznym dziecko:
- uważne słucha,
- stosuje zasady obowiązujące na terenach chronionych,
- rozpoznaje wartości związane z zachowaniami społecznymi, tj. szacunek do przyrody.
W obszarze poznawczym dziecko:
- wskazuje legendy związane z polskimi górami,
- rozpoznaje wybrane nazwy polskich parków narodowych,
- prezentuje wiedzę o wybranych regionach naszego kraju,
- stosuje pojęcia: park narodowy, pomnik przyrody, gatunek chroniony,
- odczytuje wyrazy, układa zdania, rozwiązuje krzyżówkę,
- wykorzystuje narzędzia pomiaru,
- liczy powyżej 20
|
Narzędzia, materiały |
Plansza z logo parków narodowych; ilustracje przedstawiające: skały w Ojcowskim Parku Narodowym, Trzy Korony, przełom Dunajca, wydmy, rozlewisko Biebrzy, niedźwiedzia brunatnego, kozicę górską, świstaka; podpisy do ilustracji; utwór muzyczny Grek Zorba; niebieska krepina; krzyżówka; mazak; płyta CD „Ptaki polskich rezerwatów”; 4 koperty z rozsypanką wyrazową; taśm... |