Pies Plamek w świecie emocji – rozwijanie empatii wobec zwierząt jako istot emocjonalnych

Scenariusze
Temat: niezwykły świat psich emocji
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki
Strategie z podstawy programowej
Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanej z poznawaniem kultury, emocji psów i innych
Cele operacyjne: doświadczenia w obszarach rozwojowych
Dziecko:
w zakresie fizycznego obszaru rozwoju:
•    wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
•    naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
•    orientuje się w obszarze własnego ciała i podczas prezentowania różnych emocji,
•    tańczy,
•    utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze,
•    oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
•    używa kleju zgodnie z zastosowaniem,
•    drze gazety, wykleja, używa nożyczek zgodnie z zastosowaniem;
w zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju:
•    okazuje troskę wobec zwierząt,
•    wyraża empatię wobec psów i innych zwierząt,
•    okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole,
•    uspokaja się i relaksuje po wysiłku,
•    okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
•    wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
•    wyraża ekspresję emocjonalną podczas pracy plastyczno-technicznej;
w zakresie społecznego obszaru rozwoju:
•    naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
•    współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
•    wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
•    dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako jego członek współodpowiedzialny za wynik,
•    ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
•    wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
w zakresie poznawczego obszaru rozwoju:
•    poznaje emocje zwierząt,
•    poznaje sposoby wyrażania emocji przez zwierzęta,
•    uważnie słucha,
•    nazywa poprawnie emocje,
•    odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
•    porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
•    uzasadnia swój wybór,
•    analizuje i wyciąga wnioski,
•    rozwiązuje problemy,
•    układa w logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy historyjki obrazkowe,
•    zapamiętuje sposób prezentowania figur zwierzęcych,
•    zapamiętuje pary emocji,
•    poznaje psie sygnały uspokajające,
•    odtwarza z pamięci kolejność ułożonych ilustracji,
•    odtwarza z pamięci nowe nazwy figur do gimnastyki z elementami jogi,
•    wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny
Metody i techniki 
  • taniec,
  • ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI