Temat: niezwykły świat psich emocji |
Grupa wiekowa: starsze przedszkolaki |
Strategie z podstawy programowej |
Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanej z poznawaniem kultury, emocji psów i innych |
Cele operacyjne: doświadczenia w obszarach rozwojowych |
Dziecko: w zakresie fizycznego obszaru rozwoju: • wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne, • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej, • orientuje się w obszarze własnego ciała i podczas prezentowania różnych emocji, • tańczy, • utrzymuje wybraną pozycję ciała w bezruchu i w równowadze, • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy, • używa kleju zgodnie z zastosowaniem, • drze gazety, wykleja, używa nożyczek zgodnie z zastosowaniem; w zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju: • okazuje troskę wobec zwierząt, • wyraża empatię wobec psów i innych zwierząt, • okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole, • uspokaja się i relaksuje po wysiłku, • okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności, • wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych, • wyraża ekspresję emocjonalną podczas pracy plastyczno-technicznej; w zakresie społecznego obszaru rozwoju: • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela, • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych, • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach, • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako jego członek współodpowiedzialny za wynik, • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play, • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych; w zakresie poznawczego obszaru rozwoju: • poznaje emocje zwierząt, • poznaje sposoby wyrażania emocji przez zwierzęta, • uważnie słucha, • nazywa poprawnie emocje, • odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza, • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice, • uzasadnia swój wybór, • analizuje i wyciąga wnioski, • rozwiązuje problemy, • układa w logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy historyjki obrazkowe, • zapamiętuje sposób prezentowania figur zwierzęcych, • zapamiętuje pary emocji, • poznaje psie sygnały uspokajające, • odtwarza z pamięci kolejność ułożonych ilustracji, • odtwarza z pamięci nowe nazwy figur do gimnastyki z elementami jogi, • wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny |
Metody i techniki |
|