W zakresie fizycznego obszaru rozwoju:
- uczestniczy w zabawach ruchowych: przybieranie pozy, naśladowanie ruchu ptaków i zwierząt,
- w zabawie wykazuje sprawność ciała.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju:
- rozpoznaje i nazywa emocje podczas omawiania problemów Franklina, ślimaka,
- szanuje wypowiedzi koleżanek i kolegów.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju:
- swobodnie wypowiada się o swoich odczuciach,
- docenia pracę innych dzieci,
- słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, koleżanek i kolegów,
- czeka cierpliwie na swoją kolej w wypowiadaniu się,
- współpracuje w grupie,
- pomaga koleżankom i kolegom,
- podejmuje decyzje indywidualne i grupowe,
- oczekuje dla siebie uwagi nauczyciela.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju:
- wzbogaca słownictwo, np. punktualność, szacunek, pomoc,
- rozpoznaje, co znaczy pomagać innym,
- wypowiada wyrazy i zdania z odpowiednią dykcją,
- wypowiada się na temat,
- pracuje twórczo,
- rozwija wyobraźnię
|