Leśne laboratorium pod chmurką, czyli jak atrakcyjnie zagospodarować przestrzeń edukacyjną w ogrodzie przedszkolnym

Scenariusze

Nauczyciele są często autorami wspaniałych inicjatyw organizowanych na rzecz społeczeństwa lokalnego, zwierząt lub środowiska. Istnieją konkursy grantowe i dofinansowania, które ułatwiają nauczycielom tworzenie innowacji i wprowadzanie ich do własnych przedszkoli. 

Od wielu lat nauczyciele naszej placówki wychodzą z inicjatywą organizacji różnych przedsięwzięć na rzecz środowiska naturalnego. Mają wiele ciekawych rozwiązań metodycznych i organizacyjnych, które pozwalają rozszerzyć ofertę edukacyjną przedszkola, jednak środki własne placówki nie zawsze pozwalają pokryć w pełni zaplanowane działania. Chcąc urzeczywistnić swoje pomysły, analizujemy rynek ofert dotacji skierowany do placówek edukacyjnych, angażujemy się w pisanie projektów na konkursy grantowe i przy okazji wygranej efektywnie korzystamy z przyznanego nam dofinansowania. Konkursy grantowe oferują szeroki wachlarz możliwości, przyczyniają się do rozwoju placówki, jej promocji w środowisku lokalnym i ogólnopolskim, dają nauczycielom sposobność udziału w ciekawych inicjatywach, ułatwiają realizację atrakcyjnych form pracy z wychowankami, pomagają doposażyć placówkę w niezbędny sprzęt, integrują środowisko przedszkolne poprzez wspólne działania. Biorąc pod uwagę walory krajoznawcze naszej miejscowości, usytuowanie przedszkola w leśnej otulinie, doświadczenia dzieci w zakresie edukacji przyrodniczej, potrzeby placówki związane z doposażeniem terenu, podjęłyśmy decyzję o napisaniu kolejnego projektu ekologicznego, i zgłoszeniu go do udziału w konkursie grantowym. Ku radości całego środowiska przedszkolnego i lokalnego, projekt „Leśne laboratorium pod chmurką” znalazł się w zaszczytnym gronie laureatów X edycji konkursu grantowego Fundusz Naturalnej Energii, ogłoszonego przez GAZ SYSTEM przy współpracy z Fundacją „Za górami, za lasami”.

POLECAMY

Ogród leśny

„Leśne laboratorium pod chmurką” to innowacja programowo-organizacyjna, która która rozszerza realizowany w przedszkolu program wychowania przedszkolnego  oraz oferuje atrakcyjne formy pracy w zakresie organizacji kształcenia. Głównym założeniem innowacji jest zmiana proporcji zajęć prowadzonych w salach na rzecz działań edukacyjnych podejmowanych w środowisku przyrodniczym. Cele projektu koncentrują się wokół atrakcyjnego zaaranżowania naturalnej przestrzeni edukacyjnej na terenie leśnego ogrodu przedszkolnego, inspirującej dzieci do podejmowania samodzielnego działania, odkrywania zjawisk, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, zachęcani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI