Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zajęcia na czasie

22 lutego 2021

NR 63 (Luty 2021)

Leśne Echo na ósemkowej polanie – uroczyste otwarcie Leśnego laboratorium pod chmurką

4

Cel ogólny zajęcia

POLECAMY

Wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody oraz aktywny udział w integracyjnej imprezie plenerowej

Cele operacyjne, doświadczenia dzieci

Metody, techniki

Tańce integracyjne, obserwacje, eksperymenty, tor przeszkód, zabawy sensoryczne, hodowla, zabawy z chustą według pedagogiki zabawy, plener malarski, zabawy matematyczne

Pomoce

Nagłośnienie, mikrofony, płyta CD z utworami: Polka Dziadek, Pogoda, Szyszunia dance, Vangelis 1492

Organizacja pleneru

Ławki ustawione w półkolu dla każdej z grup w bezpiecznej odległości od siebie, ławka dla zaproszonych gości, parasole ogrodowe, stolik, koło fortuny, słuchawki dla prowadzących, osiem kopert z zadaniami, pudełko, szarfa, tekst leśnego ślubowania, zielona poduszka, nożyczki, sadzonki drzew iglastych, łopata, worki z ziemią

Czas trwania imprezy

Dwie godziny

 

Przebieg zajęć

  • Dzieci słuchają dżingla Polka Dziadek.
  • Zapowiedź. 

Komentator I: Tu rozgłośnia Leśnego Ósemkowego Echa. Nadajemy relację prosto z leśnej polany Przedszkola nr osiem. Leśne Echo nadaje, że dzisiaj będziemy bawić się wspaniale, święto niezwykłe obchodzimy – uroczyście drzwi do Leśnego laboratorium otworzymy. 
    
Komentator II: I na tę chwilę wszyscy czekamy z niepokojem, nie tylko dzieciaki i panie, ale też przybyli na tę uroczystość goście wspaniali.
    
Komentator I: A jest z nami… (prezentacja gości).

Komentator II: Kilka miesięcy temu Przedszkole nr osiem dostało czek na realizację projektu, suma ta była niemała. Nasze panie projekt napisały, na konkurs wysłały i ku uciesze wszystkich wygrały. Potem z zapałem do pracy się zabrały, ale pandemia i zamknięcie placówki plany im pokrzyżowały. Lipiec i wrzesień były bardzo pracowite. Z przedszkolnego lasu słychać było stukoty, warkoty, a nawet grzmoty. Ciągle samochody podjeżdżały, bramy się otwierały, zakupy wypakowywały, a potem wspólnie z zespołem zadania zrealizowały i dzisiaj na finał prac czekamy.

Komentator I: Ale zanim laboratorium otworzymy, to się wspólnie pobawimy. O pogodę najpierw zadbamy, deszcz przegonimy, słońce do nas zaprosimy.

  • Taniec integracyjny Pogoda według metody pedagogiki zabawy. 

Komentator II: Dzisiejsza impreza nie może się obyć bez drzew. To drzewa od lat w lesie królują. Teraz nazwy ich poznamy, do prezentacji grupy zapraszamy. 

  • Prezentacja grup. 

Okrzyki na temat wybranych przez dzieci drzew.

  • Moje ulubione drzewo – wywiad z gośćmi.
  • Dżingiel Polka Dziadek – zapowiedź przebojów związanych z drzewami. 
  • Taniec Szyszunia dance według metody show pedagogika. 
  • Dżingiel Polka Dziadek. 
  • Kolorowa loteria – zabawa z udziałem dzieci i gości.

Komentator I: Koło fortuny w ruch puszczamy, do losowania nagród zapraszamy. 
    –  kolor zielony – sadzonka drzewa,
    –  kolor czerwony – łopatka,
    –  kolor żółty – torba z ziemią, 
    –  kolor niebieski – koperty dla dzieci i zaproszonych gości (ta koperta jest dla dyrekcji).

  • Dżingiel Polka Dziadek.

Komentator II: Teraz nadszedł ten czas wyjątkowy. Nasze laboratorium uroczyście otworzymy, w przecięciu wstęgi wszyscy uczestniczymy.

  • Otwarcie Leśnego laboratorium. 

Przy muzyce Vangelisa 1492 nauczycielki rozwijają długą, szeroką szarfę, którą niosą aż do miejsca przeznaczonego na otwarcie laboratorium – przecięcie szarfy przez zaproszonych gości. Dyrekcja uroczyście wręcza każdej grupie kolorową kopertę (wylosowaną w kole fortuny), w której znajduje się informacja o tym, w jakiej sferze laboratorium podejmą aktywność. 

  • W Leśnym laboratorium pod chmurką – działania w plenerze. 

Każda grupa działa w wybranym punkcie w nowo zaaranżowanej przestrzeni edukacyjnej pod okiem nauczycieli.
–    W ministacji meteo – zabawy z wykorzystaniem niekonwencjonalnych materiałów (folia, wstążki, butelki plastikowe) oraz chusty animacyjnej do naśladowania różnych stanów pogody (grupa VII).
–    W kręgu ciszy – prowadzenie obserwacji drzew z różnej perspektywy z pomocą różnorodnych przyrządów optycznych (lunety, lusterka, lupy, lornetki), wsłuchiwanie się...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy