Kobiety w nauce

Aktualności
Cel ogólny zajęcia
Wsparcie całościowego rozwoju i pobudzenie zainteresowań naukowych dzieci
Grupa wiekowa: sześciolatki
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci
W obszarze fizycznym dziecko:
  • wykonuje ruchy precyzyjne,
  • wykonuje zadania ruchowe na podstawie instrukcji słownych,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała i przestrzeni,
  • koordynuje ruch ze wzrokiem i słuchem.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
  • dostrzega dobre strony zawodu naukowca,
  • wyraża zainteresowanie i podziw pracą naukowców, 
  • przekształca zdziwienie w potrzebę zrozumienia.
W obszarze społecznym dziecko: 
  • współdziała z innymi dziećmi,
  • współpracuje w parze,
  • podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania,
  • rozumie, że zawód naukowca można wykonywać niezależnie od płci.
W obszarze poznawczym dziecko:
  • przedstawia postacie słynnych naukowców kobiet i mężczyzn, 
  • doświadcza, obserwuje, eksperymentuje,
  • uczy się dedukcji,
  • rozwiązuje problemy,
  • posługuje się narzędziami do doświadczeń,
  • analizuje i wyciąga wnioski na podstawie eksperymentów,
  • rozwija zainteresowania przyrodniczo-techniczne,
  • uważnie słucha,
  • uzasadnia swój wybór,
  • poprawnie nazywa przedmioty i zjawiska,
  • ma świadomość, że naukowiec odkrywa rzeczy nowe i tworzy nowe słowa
Metody
  • pogadanka, 
  • d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI