W obszarze fizycznym dziecko:
- wykonuje ruchy precyzyjne,
- wykonuje zadania ruchowe na podstawie instrukcji słownych,
- orientuje się w obszarze własnego ciała i przestrzeni,
- koordynuje ruch ze wzrokiem i słuchem.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
- dostrzega dobre strony zawodu naukowca,
- wyraża zainteresowanie i podziw pracą naukowców,
- przekształca zdziwienie w potrzebę zrozumienia.
W obszarze społecznym dziecko:
- współdziała z innymi dziećmi,
- współpracuje w parze,
- podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania,
- rozumie, że zawód naukowca można wykonywać niezależnie od płci.
W obszarze poznawczym dziecko:
- przedstawia postacie słynnych naukowców kobiet i mężczyzn,
- doświadcza, obserwuje, eksperymentuje,
- uczy się dedukcji,
- rozwiązuje problemy,
- posługuje się narzędziami do doświadczeń,
- analizuje i wyciąga wnioski na podstawie eksperymentów,
- rozwija zainteresowania przyrodniczo-techniczne,
- uważnie słucha,
- uzasadnia swój wybór,
- poprawnie nazywa przedmioty i zjawiska,
- ma świadomość, że naukowiec odkrywa rzeczy nowe i tworzy nowe słowa
Metody
|