Grzybobranie

Scenariusze
Cel ogólny zajęcia
Wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez zabawę z tekstem literackim
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
  • wymienia nazwy grzybów jadalnych i niejadalnych,
  • bogaci słownictwo związane z określeniem postaci,
  • definiuje wyrazy pochodne od słowa grzyb (grzybobranie, grzybiarz),
  • podejmuje udane próby recytacji wiersza, 
  • wyobraża sobie
  • uzasadnia swój wybór.
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
  • stosuje różne formy ruchu,
  • improwizuje ruchem treść utworu.
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
  • wyraża wrażliwość na estetyczną wartość otoczenia przyrodniczego,
  • rywalizuje, panuje nad nieprzyjemną emocją,
  • przedstawia swoje wyobrażenia, wrażenia w pracy plastycznej.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
  • współpracuje w zespole, 
  • reaguje na sygnały umowne
Techniki, metody
  • zabawa ruchowa, 
  • prezentacja, 
  • zabawa improwizowana, 
  • burza mózgów, 
  • praca plastyczna
Narzędzia, materiały
  • karta pracy Ekwipunek grzybiarza, 
  • rekwizyty dla grzybiarza, 
  • ilustracje grzybów, 
  • tablica graficzna Budowa grzyba, 
  • bilety podróżne z ilustracjami grzybów, 
  • wizytówki z nazwami grzybów, 
  • sylwety grzybów, 
  • płyt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI