Cel ogólny zajęcia |
Wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez zabawę z tekstem literackim |
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci |
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
- wymienia nazwy grzybów jadalnych i niejadalnych,
- bogaci słownictwo związane z określeniem postaci,
- definiuje wyrazy pochodne od słowa grzyb (grzybobranie, grzybiarz),
- podejmuje udane próby recytacji wiersza,
- wyobraża sobie
- uzasadnia swój wybór.
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
- stosuje różne formy ruchu,
- improwizuje ruchem treść utworu.
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
- wyraża wrażliwość na estetyczną wartość otoczenia przyrodniczego,
- rywalizuje, panuje nad nieprzyjemną emocją,
- przedstawia swoje wyobrażenia, wrażenia w pracy plastycznej.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
- współpracuje w zespole,
- reaguje na sygnały umowne
|
Techniki, metody |
- zabawa ruchowa,
- prezentacja,
- zabawa improwizowana,
- burza mózgów,
- praca plastyczna
|
Narzędzia, materiały |
- karta pracy Ekwipunek grzybiarza,
- rekwizyty dla grzybiarza,
- ilustracje grzybów,
- tablica graficzna Budowa grzyba,
- bilety podróżne z ilustracjami grzybów,
- wizytówki z nazwami grzybów,
- sylwety grzybów,
- płyt...
|