Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zajęcia na czasie

8 listopada 2021

NR 70 (Listopad 2021)

Gdzie jesteś, misiu?

0 23
Wiek dzieci: 3–4-latki
Temat
Gdzie jesteś, misiu? Scenariusz zajęć na Dzień Pluszowego Misia – 25 listopada
Cel ogólny zajęcia
Wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez zabawę fabularyzowaną. 
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
  • słucha piosenki w języku angielskim,
  • podąża za instrukcją nauczyciela,
  • prawidłowo nazywa i wskazuje części ciała, 
  • reaguje na polecenia w języku angielskim.

Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:

POLECAMY

  • podskakuje, biega, skacze przez niską przeszkodę,
  • pokonuje tor przeszkód,
  • schodzi po schodach,
  • stosuje ruch twórczy,
  • układa kompozycję z kół,
  • poprawnie używa kleju,
  • sprawnie ubiera się i rozbiera.

Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:

  • jest zaciekawione,
  • przeżywa pozytywne emocje.

Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:

  • reaguje na polecenia,
  • integruje się z grupą we wspólnej zabawie
Techniki, metody
  • zabawa fabularyzowana, 
  • drama, 
  • minitor przeszkód, 
  • origami z kół, 
  • zabawa integracyjna
Narzędzia, materiały
  • duża maskotka pluszowego misia, 
  • przybory gimnastyczne: linka, woreczki, obręcz, chorągiewki, 
  • kartki z łapką misia, 
  • kartki kolorowe z bloku rysunkowego, 
  • koła z origami (dwa duże, sześć średnich, cztery małe), 
  • koperty dla każdego dziecka, 
  • kleje, szary papier, 
  • nośnik z utworem My Teddy Bear
Literatura
  • K. Wlaźnik, Wychowanie fizyczne w przedszkolu

Przebieg zajęcia

1. Całuski – zabawa integracyjna na powitanie według pedagogiki zabawy.
    (…) Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy.
    Całuski, całuski daję wam… 
    Tekst nauczyciela: Największy całusek powinien być dla naszego przedszkolnego misia, bo dzisiaj jest wyjątkowy dzień. Dzisiaj wszystkie pluszowe misie mają swoje święto. Nasz przedszkolny miś też. Przywitajmy go zatem bardzo serdecznie.

2. Gdzie jest nasz miś? – zachęcanie do dzielenia się swoimi pomysłami, wprowadzenie w nastrój zaciekawienia.
    Dzień dobry, misiu! (dzieci powtarzają za nauczycielem) Czyżby miś nas nie słyszał? Spróbujmy jeszcze raz. Dzień dobry, misiu! Może mówimy za cicho? Spróbujmy głośniej. Dzień dobry, misiu!
    Nauczyciel rozgląda się uważnie po sali. Gdzie jest nasz miś? Nie widzę go ani na półce, ani na krzesełku. Nie ma go też w jego ulubionym kąciku lalek. Może wam uda się go znaleźć? 
    Dzieci rozchodzą się po sali w poszukiwaniu misia. Cicho nawołują: Misiu, gdzie jesteś?
    Tekst nauczyciela: Szukaliśmy już wszędzie. Misia nie ma w naszej sali. Ciekawe, gdzie jest nasz miś. Where is the bear? A wy jak myślicie? 
    Swobodne wypowiedzi dzieci.

3. Poranek Misia – drama.
Tekst nauczyciela: A może nasz miś poszedł rano do ogrodu? A może to było tak: 
Miś obudził się wcześnie rano (leżenie na plecach), przeciągnął się długo (przeciąganie), ziewnął bardzo głośno (ziewanie), pomyślał: „Dzisiaj będę miał dobry dzień” i uśmiechnął się szeroko (uśmiech). Usiadł. Przetarł jedno oczko, potem drugie (przecieranie oczu), wziął kilka głębokich oddechów (wdech nosem, wydech ustami), wstał i spojrzał w stronę okna (skręt głowy). „Czas na poranną gimnastykę w ogrodzie”. Zszedł po schodach. Słychać było jego głośne tupanie (tup, tup, tup), potem coraz cichsze (tup, tup, tup). Stanął przed drzwiami, szeroko otworzył drzwi (rozłożenie ramion na boki) i wyszedł na dwór. 
Tekst nauczyciela: To już wiemy, gdzie poszedł nasz miś. Chodźmy poszukać go do ogrodu. 

4. Umiem włożyć już buciki, kurtkę zapiąć na guziki – czynności samoobsługowe, samodzielne ubieranie się w szatni. 

5. Po śladach misia – zabawa tropiąca w ogrodzie przedszkolnym.
Jak znajdziemy naszego misia? Może zostawił nam jakiś trop?
Dzieci odnajdują ślady misia w ogrodzie, które prowadzą do toru przeszkód. 

6. Minitor przeszkód – pokonywanie przeszkód w terenie. 
Tekst nauczyciela: Nasz miś bardzo lubi ćwiczyć. Spróbujmy wykonać te same ćwiczenia co on: 

  • bieg slalomem między chorągiew...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy