Grupa wiekowa |
Propozycja dla dzieci pięcio–sześcioletnich |
Czas: 60 minut |
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci |
W obszarze fizycznym dziecko:
|
Strategie z podstawy programowej: w przeważającej części strategia percepcyjno-innowacyjna |
Integracja treści polonistycznych, społecznych: |
|
Pomoce naukowe, materiały: |
|
Pomoce naukowe i materiały: |
|
Integracja wiedzy: |
|
POLECAMY
Przebieg zajęć
- Powitanie
Dzieci chodzą po sali, nauczycielka też, i witają się z pięcioma osobami, mówiąc: Witam cię, Basiu, witam cię, Jurku, witam panią.
- Ćwiczenie rozluźniające
Dzieci wchodzą w rolę ulubionego zwierzątka i stosując pantomimę, pokazują jego zabawę. Następnie kolejno mówią, jakie to zwierzę i co robiło w danej chwili.
- Ćwiczenie dykcji
Dzieci w roli piosenkarzy, aktorów, mówców wymawiają głośno i wyraźnie wyrazy, wyrażenia, np.:
– Jestem twoim przyjacielem.
– Zapraszam przyjaciela.
– Wpadł na pomysł.
- Poza
Dzieci przybierają pozę dziecka szczęśliwego, mamy przy pracy, taty przy pracy, przyjaciela. Ostatnia poza po ożywieniu jest omówiona.
- Kto to jest przyjaciel? Przyjaciel to…
Dzieci, siedząc w kręgu, wypowiadają się na ten temat.
- Nauczycielka: Przeczytam wam opowieść. O kim? Posłuchajcie uważnie.
Czyta dzieciom siedzącym w kręgu opowiadanie Franklin zaprasza misia. Dzieci uważnie słuchają. Podczas słuchania mogą ugniatać plastelinę, masę solną, co usprawnia myślenie i skupienie.
- O czym jest opowiadanie? Kto w nim występuje?
Dzieci, siedząc w kręgu, opowiadają, odpowiadają na pytania.
- Jak zachowywali się Franklin i miś przed spotkaniem?
Dwie grupy przygotowują informację o Franklinie, dwie następne o misiu.
Po wypowiedzi uczniów nauczycielka wiesza na tablicy d...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!