Czy znam ptaki? – propozycja dla dzieci sześcioletnich

Scenariusze
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecko:
  • przybiera pozy,
  • naśladuje ptaki,
  • imituje ciałem komunikację ptaków.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
  • rozpoznaje i nazywa emocje,
  • szanuje wypowiedzi koleżanek i kolegów.
W obszarze społecznym dziecko: 
  • ma świadomość swej wartości, 
  • wypowiada się o swoich odczuciach,
  • docenia prace innych dzieci,
  • słucha wypowiedzi nauczyciela, koleżanek i kolegów, 
  • czeka na swoją kolej, 
  • współpracuje w grupie, 
  • pomaga koleżankom i kolegom, 
  • podejmuje indywidualne i grupowe decyzje, 
  • oczekuje dla siebie uwagi nauczyciela.
W obszarze poznawczym dziecko:
  • stosuje poznane nazwy ptaków,
  • rozpoznaje, co znaczy pomagać ptakom,
  • wypowiada wyrazy i zdania z odpowiednią dykcją, 
  • wypowiada się na temat, 
  • wyraża ekspresje twórczą, 
  • nadaje znaczenia
Strategie z podstawy programowej
  • w przeważającej części strategia percepcyjno-innowacyjna
Metody i formy pracy na zajęciach
  • techniki dramy: rola, pantomima, 
  • ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI