W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecka:
- przybiera pozy, naśladuje ruchem,
- improwizuje ruchem.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
- nazywa emocje,
- szanuje wypowiedzi koleżanek/kolegów.
W obszarze społecznym dziecko:
- ma świadomość własnej wartości,
- mówi o swoich odczuciach,
- współodczuwa,
- wyraża szacunek dla innych,
- słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, koleżanek/kolegów,
- czeka cierpliwie na swoją kolej,
- współpracuje w grupie, pomaga koleżankom/kolegom,
- podejmuje indywidualne i grupowe decyzje,
- oczekuje dla siebie uwagi nauczyciela.
W obszarze poznawczym dziecko:
- ma świadomość istnienia symboliki w mowie związanej z opisem brzydkiego kaczątka, wie, co znaczy symbol „brzydkie kaczątko”, co znaczy „odrzucić kogoś”,
- wypowiada wyrazy i zdania z odpowiednią dykcją,
- wypowiada się na temat,
- pracuje twórczo,
- rozwija wyobraźnię
|