Brzydkie kaczątko to… – jak mu pomóc?

Scenariusze
Propozycja dla dzieci sześcioletnich
Cele operacyjne, doświadczenia dzieci
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju dziecka:
  • przybiera pozy, naśladuje ruchem,
  • improwizuje ruchem.
W obszarze emocjonalnym dziecko:
  • nazywa emocje,
  • szanuje wypowiedzi koleżanek/kolegów.
W obszarze społecznym dziecko: 
  • ma świadomość własnej wartości,
  • mówi o swoich odczuciach,
  • współodczuwa,
  • wyraża szacunek dla innych, 
  • słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, koleżanek/kolegów, 
  • czeka cierpliwie na swoją kolej,
  • współpracuje w grupie, pomaga koleżankom/kolegom, 
  • podejmuje indywidualne i grupowe decyzje, 
  • oczekuje dla siebie uwagi nauczyciela.
W obszarze poznawczym dziecko:
  • ma świadomość istnienia symboliki w mowie związanej z opisem brzydkiego kaczątka, wie, co znaczy symbol „brzydkie kaczątko”, co znaczy „odrzucić kogoś”, 
  • wypowiada wyrazy i zdania z odpowiednią dykcją, 
  • wypowiada się na temat, 
  • pracuje twórczo, 
  • rozwija wyobraźnię
Strategie z podstawy programowej
W przeważającej części strategia percepcyjno-innowacyjna
Metody i formy pracy na zajęciach
  • techniki dramy: rola, tunel myśli, pantomima,
  • praca z tekstem,
  • rozmowa, praca indywidualna, praca w g...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Wychowanie w Przedszkolu"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI