Dołącz do nas

Wychowanie w przedszkolu

Zaktualizowane zasady kształcenia cudzoziemców

Nowy akt prawny zastępuje dotychczasowe rozporządzenie z dnia 30 lipca 2015 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania do publicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich, którzy pobierali naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, a także organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia (Dz. U. poz. 1202). Konieczność wydania nowego rozporządzenia wynikało ze zmiany przepisu upoważniającego art. 1 pkt 81 ustawy z dnia 23 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.

Rozporządzenie poszerza katalog kryteriów, na podstawie których dyrektor szkoły publicznej może zakwalifikować ucznia przybywającego z zagranicy do odpowiedniej klasy lub na odpowiedni semestr. Dodatkowymi kryteriami są wiek ucznia i opinia rodzica albo ucznia pełnoletniego.

Wprowadzono również możliwość utworzenia przez organy prowadzące szkoły publiczne oddziałów przygotowawczych dla osób przybywających z zagranicy. Nowa forma organizacyjna ma na celu wspomóc efektywność kształcenia osób, które uczyły się w szkołach funkcjonujących w zagranicznych systemach oświaty.

Pozostałe przepisy zasadniczo nie uległy zmianie.

Źródło: Rzeczpospolita

Podstawowy

Bajkoterapia – skuteczna pomoc w łagodzeniu dziecięcych lęków

Pierwsze przesłanki o leczniczym działaniu literatury pojawiły się już w 1272 r. w szpitalu Al-Mansur w Kairze, natomiast terapeutyczną wartość baśni odkrył na początku lat 80. XX w. Bruno ...
Podstawowy

Dziewczynki chcą być inżynierami

Naturalna kreatywność i chęć pokonywania trudności u dzieci mogą się rozwijać tylko wtedy, kiedy pomyłka, porażka czy nieudana próba nie są powodem do wstydu, tylko cennym doświadczeniem.
Podstawowy

„Test pianki” a umiejętność odroczonej gratyfikacji

Odroczona, a nawet niematerialna nagroda może być znacznie ważniejsza niż natychmiastowa i materialna, a odraczanie kształtuje nasz charakter.