Dołącz do nas

Wychowanie w przedszkolu

Autor Kołodziejska Lidia

„Test pianki” a umiejętność odroczonej gratyfikacji

Odroczona, nie natychmiastowa, a nawet niematerialna nagroda może być znacznie ważniejsza i w efekcie przyjemniejsza niż nagroda natychmiastowa i materialna, a odraczanie kształtuje nasz charakter. „Słodki rogalik teraz, czy zgrabna figura później? Tłusty i chrupiący chips teraz, czy dobre samopoczucie jutro? Ciepłe kapcie i kawa z pianką zamiast porannego biegu warunkującego kilka kilogramów mniej, ale za pół roku? Kupno taniego telewizora natychmiast, czy zakup markowego sprzętu w odleglejszym czasie? Co wybieram? Nagrodę teraz, jako natychmiastową gratyfikację, czy nagrodę za jakiś czas – będącą gratyfikacją odroczoną? Co jest dla mnie bardziej wartościowe?

Decyzja, czy chcemy posiadania czegoś zaraz, za wszelką cenę, czy może jesteśmy w stanie zdobyć się na wysiłek, by otrzymać coś bardziej wartościowego za jakiś czas – bliżej nieokreślony – staje się dla nas kwestią często trudną do rozważen...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 94% treści

Podstawowy

Jak możemy pomóc dziecku nieśmiałemu

Można powiedzieć, że nieśmiałość jest to pewna trudność w nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi. Zarówno we wczesnym dzieciństwie, jak i w późniejszych okresach rozwojowych często stanowi ono przyczynę wielu cierpień i destrukcyjnych przeżyć. Jak pomóc dziecku nieśmiałemu...
Darmowy

METODA TOMATISA® słuchową techniką stymulacji neurosensorycznej

Metoda Tomatisa® jest programem terapii mającym na celu poprawę procesów przetwarzania słuchowego, a dzięki temu wpływającym pozytywnie na komunikację jednostki z otoczeniem oraz kontrolę w
Podstawowy

Twórcze zabawy przedszkolaków

Jednym z zadań stawianych przed nauczycielem przedszkola jest tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość estetyczną dzieci w odniesieniu do różnych sfer aktywności, w tym plastyki.